• kingen

Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?

Ja, vad skulle ni säga om eran dotter ville ha en sådan här klänning på sig..?
    Kan nämna att tjejen på bilden är 16... (!)

Fin klänning ja, men kanske inte den längsta jag sett... Här är en annan bild från sidan och där ser man verkligen hur kort den är...

• Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?
  • Örontrumpet
    Yohan skrev 2013-06-24 07:59:29 följande:
    Min dotter skulle få klä sig precis som hon vill i den åldern. Vad är problemet med kort kjol? Dagens nymoralism som sprider sig skrämmer mig.
    Nja, snarare märks en reaktion på de musförkläden som varit på modet ett bra tag.
    Du får kalla det moralism om det får dig att känna dig större, men ute bland folk klär man sig inte hur som helst utan att de väcker reaktioner. En kvinna går tex inte topless var som helst och varken en kille eller tjej går i underkläder utan att folk reagerar.

Det kan vara mycket men inte nymoralism.
  • hoppipannkakan
    Yohan skrev 2013-06-24 07:59:29 följande:
    Min dotter skulle få klä sig precis som hon vill i den åldern. Vad är problemet med kort kjol? Dagens nymoralism som sprider sig skrämmer mig.
    Det där är ingen kjol, det är ett hårband.
  • Örontrumpet
    hoppipannkakan skrev 2013-06-24 09:55:18 följande:
    Det där är ingen kjol, det är ett hårband.
    Så sant.
  • Isola747

I den åldern kommer mina döttrar få välja kläder själva. Hade kanske påpekat att det var fult att den var för kort men hade nog inte hindrat dem att gå ut i den.

• hymafr

Jag skulle sagt att hon glömt tightsen
    Hon skulle aldrig fått gå ut klädd så, men det är kjollängden jag reagerar på - inte urringningen.

OBS! Min dotter är 19 så jag vet vad jag talar om. Det är alltså inte en gissning vad jag skulle säga i framtiden.
    Nu skulle hon inte gå klädd så, men tyvärr har hon en kompis som tycker att det är ok. Ser inte klokt ut.    

• kaffeamanda

När jag var i den åldern fick inte jag ha på mig vad jag ville. Det resulterade i att jag gömde kläder och bytte om efter att jag gått hemifrån. Tycker då att det är bättre att låta min dotter ha på sig vad hon vill, men sedan diskutera med henne om ideal, kön etc.

• Ina008

Oj oj vad många i tråden börjar bli gröna :D om en tjej har snygg kropp och kan föra sig i så kort klänning varför inte? Det hade dock varit smaklöst om en som vägde 100 dragit på sig klänningen...... Skärp er ni hade säkerligen haft sån klänning om ni kunnat!

• hoppipannkakan
    Ina008 skrev 2013-06-24 11:47:44 följande:
    Skärp er ni hade säkerligen haft sån klänning om ni kunnat!
    Eh nej? 
Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?