• kingen

Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?

Ja, vad skulle ni säga om eran dotter ville ha en sådan här klänning på sig..?
    Kan nämna att tjejen på bilden är 16... (!)

Fin klänning ja, men kanske inte den längsta jag sett... Här är en annan bild från sidan och där ser man verkligen hur kort den är...

• Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?
  • chrissandra
    Örontrumpet skrev 2013-06-24 02:17:18 följande:
    jag skulle asgarva även om dottern i fråga skulle komma hem utklädd till svan eller  clown också.

Det passar säkert i något sammanhang...
    Jag skulle inte asgarva eftersom jag gissar att hon skulle tycka att hon var fin.

Jag vill inte göra henne ledsen.

Jag vill inte heller att hon ska gå klädd som hon inget förstånd har så jag hade försökt ge henne förstånd. 

Hon hade inte fått ha den klänningen. 
  • Örontrumpet
    chrissandra skrev 2013-06-24 02:27:44 följande:
    Jag skulle inte asgarva eftersom jag gissar att hon skulle tycka att hon var fin.

Jag vill inte göra henne ledsen.

Jag vill inte heller att hon ska gå klädd som hon inget förstånd har så jag hade försökt ge henne förstånd. 

Hon hade inte fått ha den klänningen. 
    Jag hade självklart inte gjort den gissningen.

Går man klädd så då har man inte så mycket förstånd och behöver raka besked och inte inlindade budskap.

Mina barn bestämmer kläderna själv. 
    Det är de som bär kläderna. Inte jag.
  • Lilje

Dottern är 14 och cheerleader, hon springer gärna runt i klänninger/shortser lika korta som det där. Dock mycket snyggare, just den var ju riktigt ful. Helt ok för mig, hon har en kropp som kan bära upp det, och får klä sig som hon vill.

• missan75

Hon skulle inte lämna huset i den klänningen. Den var smaklös och gräslig.

• stefeliat

Okej för mig så länge hon sitter på sitt rum i den. Med ett par svarta leggings hade hon fått gått ut med mig, annars hade hon nog dragit av sig brallan direkt.

• Yohan

Min dotter skulle få klä sig precis som hon vill i den åldern. Vad är problemet med kort kjol? Dagens nymoralism som sprider sig skrämmer mig.

• A L V

Skulle påminna henne att ta på sig brallorna hon glömde till det där linnet.

• Duckan

Det är inte en klänning utan en topp det där på bilden. Skulle önska att ingen nånsin klädde sig i så korta trasor, det är hemskt.

• Anna Collovin

5 cm längre så helt okej tyckte den var super snygg hade varit super glad om min dotter haft så bra klädsmak .

• missan75
    Yohan skrev 2013-06-24 07:59:29 följande:
    Min dotter skulle få klä sig precis som hon vill i den åldern. Vad är problemet med kort kjol? Dagens nymoralism som sprider sig skrämmer mig.

Fast en kort kjol där rumpan tittar ut? Jag undrar snarare varför tjejer vill objektifiera sig på det där sättet? Vad är poängen med att visa upp allt. Det ser bara illa och fult ut, hur snygg kropp man än har. Det har inget med moralism att göra utan om att klä sig lämpligt.
Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?