• kingen

Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?

Ja, vad skulle ni säga om eran dotter ville ha en sådan här klänning på sig..?
    Kan nämna att tjejen på bilden är 16... (!)

Fin klänning ja, men kanske inte den längsta jag sett... Här är en annan bild från sidan och där ser man verkligen hur kort den är...

• Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?
  • Emmi27

Om jag haft en dotter hade jag sagt "Du lämnar inte huset i ett plagg du inte kan böja dig fram i utan att häcken syns." Samma om det varit en son som vill gå med brallorna så att häcken syns. Anledningen är att det helt enkelt ser för jävla illa ut och för att jag inte skulle vilja att folk såg mitt barns bakdel samt att behöver man gå runt och dra i kjolen, som jag ofta ser tjejer med så korta plagg på sig göra, så är den helt enkelt för kort. Kanske är pryda åsikter men jag begriper verkligen inte vitsen. Det är inte snyggt, inte praktiskt och det är ologiskt att kalla det klänning eller kjol när det är mer som ett långt linne eller typ ett .. skärp.

• Snoddasen

Klänning :O de ser ju ut om ett linne
    Hade hon haft ett par jeans till så hade de varit okej.

• guest13

Att hon ser ut som att hon är på väg till jobbet på malmskillnadsgatan.

• vampyria2
    Sölve skrev 2013-06-24 16:03:31 följande:
    Självklart hade mina döttrar få ha den där om de velat. 
    Jag kommer aldrig någonsin döma deras klädval. 
    Är en stor skillnad på att döma och faktiskt lära ungarna vissa normer som finns i samhället, det är ditt jobb som förälder att vägleda ungarna så de förstår såna osynliga normer som finns, hur ska de lära sig dem om inte du som mamma kan påpeka hur vissa saker framställer ungarna?
    Jag kan bli förbannad när jag ser vissa ungar där det är så uppenbart att ingen har lärt dem klädkoder m.m och på det sättet så hamnar ungarna i jobbiga situationer där folk dömer dem, det är inte att vara snäll.

Vi kan sitta och säga att man ska inte döma m.m men så länge samhället inte ser ut så är det att göra barenen en björn tjäns om man låter dem gå ut i vad som helst utan att upplysa dem om det.

jag tror absolut inte på förbud men på upplysning.  
  • Juml001

Jag kan rakt ut säga att min 16 åring inte skulle få bära en sådan klänning, och då är jag ändå 24 nu och ingen tant.

Varför? Jo för att en 16 åring inte kan döma om det där är en passande klädsel och för vilka tillfällen. På stranden ja, på stan nej!

Allt tjat om att tjejer ska få klä sig hur utmanande de vill är jag trött på för i killarnas ögon i den åldern så tänker de inte jämlikhet utan på helt annat och respekterar ofta inte tjejer just pga klädval etc.

Ett par cykelbyxor under däremot hade varit helt okej.

• Lindsey Egot NO1

Fast det är ingen klänning utan ett lite längre linne.

• Kimona
    Iphoneflickan skrev 2013-06-24 15:51:45 följande:
    Värst vad alla sms skriver leggings. Skulle aldrig få för mig att sätta på mig ett par sådana till en sådan klänning. Kommer bara se fult ut. Antingen så som tjejen på bilden har med ett par korta cykelbyxor under eller ett par nylonstrumpbyxor :).

Jag skulle tycka det var snyggt med typ fuskskinn leggings till
  • guest13
    Juml001 skrev 2013-06-25 00:34:28 följande:
    Jag kan rakt ut säga att min 16 åring inte skulle få bära en sådan klänning, och då är jag ändå 24 nu och ingen tant.

Varför? Jo för att en 16 åring inte kan döma om det där är en passande klädsel och för vilka tillfällen. På stranden ja, på stan nej!

Allt tjat om att tjejer ska få klä sig hur utmanande de vill är jag trött på för i killarnas ögon i den åldern så tänker de inte jämlikhet utan på helt annat och respekterar ofta inte tjejer just pga klädval etc.

Ett par cykelbyxor under däremot hade varit helt okej.
    När man kräver att alla ska få ha vilka kläder de vill uatan att dömas ska man ställa sej frågan om man har problem med en gynekolog som ser ut som hämtad från Hells Angels.
    Då är det ingen som helst tvekan om att kläder ger vissa signaler och att vi dömer andra efter de signalerna.

De flesta tycker att tjejen på bilden ser ut som en hora men de är alldeles för finkänsliga att skriva det.
Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?