• kingen

Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?

Ja, vad skulle ni säga om eran dotter ville ha en sådan här klänning på sig..?
    Kan nämna att tjejen på bilden är 16... (!)

Fin klänning ja, men kanske inte den längsta jag sett... Här är en annan bild från sidan och där ser man verkligen hur kort den är...

• Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?
  • Lindsey Egot NO1

Shorts till hade varit helt ok eftersom det är ett långt linne och ingen klänning i mina ögon. Min dotter har alltid shorts under kortkort och hon är 18 år

• vampyria2
    Ina008 skrev 2013-06-24 12:12:54 följande:
    Vampyria2:
    Jag vet att världen fungerar på det viset och att folk dömer efter vad man har på sig.
    Jag fungerar dock som så att jag skiter fullständigt i vad andra människor tycker så länge jag trivs i det själv....(skulle aldrig ha på mig en så kort klänning) men hade inte reagerat om en tjej på 16 bast hade en.....
    Jag själv har faktiskt kommit över att jag dömer folk efter hur de ser ut och jag själv tycker inte att det är så konstigt att en 16 åring vill ha nått sånt på sig men när det kommer till mina egna ungar så vill jag lära dem att tänka till och även om de helt klart ska vara sig själva så vill jag att om de skulle känna att de vill ha så här korta klänningar så ska de veta varför och inte bara köra för att alla andra har det eller för att de tror att de måste ha det för att se bra ut.

Sen vill jag att de ska förstå att även om det är fel så kommer andra människor att reagera och sen efter det ta beslut om vad man tycker är värt eller inte. 
  • Ina008

Vampyria2:
    Och det tycker jag att du har helt rätt i och du har bra uppfostrings metod.
    Men att börja gapa om att nä fy vad gräsligt du kan bli våldtagen hit och dit är att ta i enligt mig..... Man ska få ha på sig vad man själv tycker är okej och vad man trivs i sen så ska man också kunna föra sig i kläderna då är det helt okej att gå så!

• Velouria
    kingen skrev 2013-06-24 00:01:49 följande:
    Ja, vad skulle ni säga om eran dotter ville ha en sådan här klänning på sig..?
    Kan nämna att tjejen på bilden är 16... (!)

Fin klänning ja, men kanske inte den längsta jag sett... Här är en annan bildfrån sidan och där ser man verkligen hur kort den är...
    Pinsamt...
    Fus Ro Dah
  • Lilje
    vampyria2 skrev 2013-06-24 12:30:00 följande:
    Jag själv har faktiskt kommit över att jag dömer folk efter hur de ser ut och jag själv tycker inte att det är så konstigt att en 16 åring vill ha nått sånt på sig men när det kommer till mina egna ungar så vill jag lära dem att tänka till och även om de helt klart ska vara sig själva så vill jag att om de skulle känna att de vill ha så här korta klänningar så ska de veta varför och inte bara köra för att alla andra har det eller för att de tror att de måste ha det för att se bra ut.

Sen vill jag att de ska förstå att även om det är fel så kommer andra människor att reagera och sen efter det ta beslut om vad man tycker är värt eller inte. 
    Gäller det samma för allt?  Om dom vill ha jeans med smala ben, eller en grön tröja, måste dom då också kunna förklara varför dom vill ha just det?
  • Anna Collovin
    Tia F skrev 2013-06-24 12:06:57 följande:

Imponerande (om än idiotisk rent kroppsligt) om hon lyckas knata runt i de där skorna :D

Har själv sådana skor och ja dem är inte det lättaste att gå i men grumt snygg är man ju
  • Omogen citron

Helt okej, men jag hade föredragit ett par leggins till.

Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?