• kingen

Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?

Ja, vad skulle ni säga om eran dotter ville ha en sådan här klänning på sig..?
    Kan nämna att tjejen på bilden är 16... (!)

Fin klänning ja, men kanske inte den längsta jag sett... Här är en annan bild från sidan och där ser man verkligen hur kort den är...

• Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?
  • Coccolina

Hmm beror på ålder tror jag... 17-18 och på väg till någon form av fest så kanske.... beror lite på personen också hur hon är och agerar....

Men 14-16 år så hade jag nog tyckt det kändes lite vääääl vuxet.... 

Men jag reagerar mest på hur smala ben tösen på bilden har... hon har ju ett mellanrum mellan benen som är hysteriskt stort:-O    

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • kaffeamanda

Säger som Coccolina, jag skulle vara mer orolig för om hon äter någonting än för vilka kläder hon har på sig

• lovea01

Hade sagt att det kan hon glömma! Okej med leggings under men absolut inte utan...och åldern har ingen betydelse tycker jag.

• Apopan

Sålänge hon inte poserar i sådana där läskiga onaturliga ställningar medan hon har kläderna på sig så är det ok. Vet inte om det är för att hennes hår är så tungt, men det ser ut som om hon inte kan hålla upp huvudet... De där klackarna är jag dock mer orolig över. De skulle jag hellre förbjuda.

... och vem är det på bilden. Hur vet du åldern på henne?

• chrissandra
    Coccolina skrev 2013-06-24 00:06:41 följande:
    Hmm beror på ålder tror jag... 17-18 och på väg till någon form av fest så kanske.... beror lite på personen också hur hon är och agerar....

Men 14-16 år så hade jag nog tyckt det kändes lite vääääl vuxet.... 

Men jag reagerar mest på hur smala ben tösen på bilden har... hon har ju ett mellanrum mellan benen som är hysteriskt stort:-O    
    Hon ser ut som en helt frisk smal tjej, inga konstigheter alls. 

Däremot hade jag aldrig okejat den längden på klänning, oavsett ålder.
    Böjer hon sig fram minsta lilla så blottar hon hela .... 
  • kingen
    lovea01 skrev 2013-06-24 00:09:58 följande:
    Hade sagt att det kan hon glömma! Okej med leggings under men absolut inte utan...och åldern har ingen betydelse tycker jag.
    Inte ens om hon är 35? Flört
    Apopan skrev 2013-06-24 00:12:15 följande:
    Sålänge hon inte poserar i sådana där läskiga onaturliga ställningar medan hon har kläderna på sig så är det ok. Vet inte om det är för att hennes hår är så tungt, men det ser ut som om hon inte kan hålla upp huvudet... De där klackarna är jag dock mer orolig över. De skulle jag hellre förbjuda.

... och vem är det på bilden. Hur vet du åldern på henne?
    Hon är en bloggerska.
    chrissandra skrev 2013-06-24 00:12:26 följande:

Ja, det är ju kanske inte den längsta klänningen. Man ser ju typ halva rumpan på bilden från sidan. Skäms

• Coccolina
    chrissandra skrev 2013-06-24 00:12:26 följande:

Jag tycker hon ser skrämmande smal ut.... främst på benen... Men även nyckelbenen sticker ut på ett sätt som INTE är helt hälsosamt..... Utan ett ganska så vanligt tecken på anorexi... Säger inte att tösen på bilden har det för jag kan inte bedöma efter dessa två bilder... Men i mina ögon är hon på fel sida av gränsen mellan smal och smärt och för smal....
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Erfdgt

Jag hade sagt att hon ska ta på sig ett par byxor! (eller tights, eller leggings eller vad det heter alltmest)

Jag hade aldrig accepterat att min dotter hade på sig en klänning (är det verkligen en klänning? Hjälp!) som var så kort. När hon har fyllt 18år och flyttat hemifrån, så kan hon klä sig hur hon vill, men fram tills dess.. nej.

Och ja, även jag tycker att hon ser för smal ut faktiskt.

• kingen
    Erfdgt skrev 2013-06-24 00:34:51 följande:
    Jag hade sagt att hon ska ta på sig ett par byxor! (eller tights, eller leggings eller vad det heter alltmest)

Jag hade aldrig accepterat att min dotter hade på sig en klänning (är det verkligen en klänning? Hjälp!) som var så kort. När hon har fyllt 18år och flyttat hemifrån, så kan hon klä sig hur hon vill, men fram tills dess.. nej.

Och ja, även jag tycker att hon ser för smal ut faktiskt.
    Men det hade kanske inte känts helt ok att hon hade en sån klänning bara för att hon är 18-19 och inte bor hemma..?
Svar på tråden Vad skulle du säga om din dotter ville ha detta på sig?