Coccolina skrev 2013-06-24 01:38:24 följande:
Som sagt jag tittar på saker som nyckelbenen och hur hennes ben ser ut... det ser inte hälsosamt ut i mina ögon! Jag kan inte svara på hur hennes hälsa är efter dessa bilder men jag reagerar på att hon inte ser hälsosamt smal ut i mina ögon!!
Du får ursäkta men ja är du smalare än henne hade jag nog undrat över dig med om jag såg dig flyktigt, vilket ju inte är det samma som att om jag kände dig se att du helt enkelt är extremt smal i konstitutionen.
Du jämnför med små barn... små barn är smalare, detta är inte en sexåring!!
Har själv två barn i huset där de båda har kläder som är för en till två år yngre än vad de själva är just för att de är smala och smärta. Inte extremt smala men fortfarande smala!!
Och motvikten till ökad fetma är inte att börja normalisera undervikt heller!!! Nej normalvikt bör vara en hälsosam vikt som inte reducerar dig till skelett eller gör dig för tjock!! Jag hade önskat se att hon hade lite mer rundning/muskler på låren så hennes ben inte var så skrämmande långt ifrån varandra... samt att inte nyckelbenen stack ut så fruktansvärt mycket!! Just utstickande nyckelben är ett bra sätt för att se undervikt!!!
Sen så som sagt var kan jag inte uttrycka mig ang två bilder... finns bilder på mig i min ungdom där jag ser ut att vara anorektisk med smala ben som ser ut som de skall gå av av en vind pust precis som flickans på bilden, och med utstickande nyckelben... Men de togs i konstig vinkel helt enkelt! Tösen på bilden kanske helt enkelt är hälsosamt sund och smärt, men på bilderna så ser hon extremt smal ut i mina ögon helt enkelt!!
Jag är inte alls lika smal idag men fortfarande syns mina nyckelben tydligt.
Hon på bilden lider knappast av undervikt.
Endel har smala lår, jag har som sagt blivit betydligt större men fortfarande nöter jag inte jeans på insidan av låren.
Jag tror att flickan på bilden är helt normal.