• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Sara H skrev 2013-10-17 09:22:53 följande:
    Alltså, min fantastiska, underbara, duktiga, älskade Tor! <3 Igår var en jobbig dag, eftersom jag är förkyld. Vi var på BVC på eftermiddan och sköterskan blev lite orolig över att jag får för lite nattsömn pga att Tor äter så utdraget och tätt. Det gjorde mig lite låg, vet inte riktigt varför, men mest för att jag inte vill börja bråka med amningen liksom. Men visst, lite bortskämd har nog Tor blivit av att få ligga och snutta på amningsnappen. Efter han blivit vägd på BVC vaknade han till och började signalera hunger, 2,5 timme efter senaste målet. Jag hade ju såklart inte räknat med att amma just DÅ eftersom jag skulle hinna storhandla innan jag skulle hämta min man på jobbet. Så Tor fick en napp så länge. Jag kände mig sååå usel... Jag är så mån om att lyssna till hans signaler, och här får han en jäkla napp! (För första gången.) Men han blev jättenöjd. Snuttade på sin napp medan jag handlade och blev allt tröttare av min dumma förkylning. När vi kommer hem är Tor hungrig, han har gått ca 1 timme över "tiden". Min man byter blöja och ger medicin medan jag kastar i mig en skål med fil. Men trots att Tor alltså fått vänta längre än vanligt är han på gott humör. Han ammar på båda brösten utan amningsnappen för första gången på 3 veckor. Dock tömmer han inte det ena tillräckligt, så jag pumpar ut 60 ml som min man ger på flaska. För jag är så trött... Har inte hunnit vila nåt på dagen, så jag går och lägger mig en stund (var tanken). Klockan var 19, så om jag fick sova tills 21 åtminstone. Jag skulle dessutom på provtagning klockan 08 imorse , och bävade för hur det skulle gå att ta sig iväg så tidigt... Vid midnatt vaknar jag första gången. Tor sover! Och han har ju inte ätit på 5 timmar?! Jag somnar om. Vid 01.30 väcker Tor mig. Han har sovit 6,5 timme i sträck! Är hungrig, men inte ledsen. Ammar utan nappen igen. Tar dock lång tid på sig att somna, vid 03 är det sängdags igen. Strax efter 07 skulle vi behöva åka hemifrån. Vid 06 vaknar Tor, ammar intensivt utan nappen i 10 minuter, somnar direkt, sover sig igenom hela bilresan, sjukhusbesöket och bilresan hem igen. Nu i skrivande stund vid 09 sover han fortfarande. Pga förkylningen är jag jättesliten, men så himla bubblig inombords tack vare att jag fått sova så många timmar inatt och att denna morgon förflutit så perfekt!

Vad skönt att du fick sova sara! Du ska absolut inte känna dig usel som gav napp! Dessutom blev han ju nöjd! Han kommer säkert sova längre pass ju större han blir! Två nätter den här veckan har min sovit ca 22.30-07.30 blev först jätterädd att jag inte vaknat av henne eller att hon dött eller något, men nej tack & lov!
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-10-18 14:00:49 följande:
    fru mia skrev 2013-10-16 21:30:53 följande:
    Jag brukar va smått illamående på kvällarna & lite yr.
    Usch då! Det har faktiskt gått över för mig. Märkt att om jag får sova någon extra timme så är det bra. De kollade även järnvärdet i blodet igår på BVC. Det var jättebra nu, men nu har det ju gått över. Men det kanske är det som spökar. Järnbrist?

Ja, de har jag inte tänkt på! Ska nog fortsätta med gravid vitaminerna eller blutsaft & se om de blir bättre. Tack för tipset!
  • fru mia

Jag förstår mig inte riktigt på bröstmjölk tillgången här, ibland känns de som det inte kommer så mycket & ibland kan hon klunka i sig. Men hon blir inte mätt på det direkt. Ska nog också ställa fram nån kanna med dryck, är så dålig på att dricka (har visserligen ett glas rött vin i handen) ThereseMariaH: Du är väldigt tapper som fortsätter pumpa trots att du har ont!

• fru mia

Här har det varit full fart i dag. Får prova på att vara själv ett par dagar med mina tre barn. Idag har jag hunnit med öppna förskolan, friidrott & ett litet föräldrarmöte, pustar ut i soffan :)

• fru mia
    Stora My skrev 2013-10-22 08:34:27 följande:
    Fru mia: hur gamla är syskonen? Mina äldre killar är 3 och 5 år.

3 & 5 här med fast tjejer
  • fru mia

Idag har vi en riktigt skön hemma dag, tittade ut i morse & bestämde oss för att strunta i dagis i dag :) Lillskruttan har börjat intressera sig för babyleksaker & sånt som låter, tänk att de kan va så kul!

• fru mia

Jätte fin åkpåse stora my! De va något sånt jag letade efter förrut men fastnade tillslut för villervallas efter mycket velande.

• fru mia

Alltså..jagklickar på " ladda upp bild" väljer bild & så står det " laddar upp bild" sen händer inget!!! Vad gör jag för fel???

• fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-10-24 15:22:42 följande:
    Jag kan inte heller ladda upp bilder. Iaf inte från mobilen. :P

Ok, använder surfplattan. Bilden hamnar bara i mappen forumsbilder här på min sida..
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?