• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Trevlig helg!

• fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-09-28 12:40:43 följande:
    All min text kom inte med. Säkert för att jag sitter på mobilen. Men angående klippet. Ett bra exempel på hur fyllon beter sig ;) eller vuxna med alldeles för mycket alkohol i blodet :D haha!

HAaaaahaaaaa!!!!!!!!!! Klockrent!
  • fru mia

Oldy: kanske Stina är i en tillväxtperiod? Då brukar dom vara hungrigare än vanligt & äter hela tiden.

• fru mia

Har varit & införskaffat minifom droppar idag, Evelin har haft så ont i magen på kvällarna så det kan ju va värt att testa. Måste köpa ny åkpåse också, nån som kan rekommendera någon?

• fru mia
    Sara H skrev 2013-10-01 18:18:57 följande:
    Härligt Oldy! Fru Mia: Jag köpte en superfin fårskinnsfodrad Brio-åkpåse på Blocket för 300:-. Den ser helt orörd ut och hade kostat över 1000 spänn ny. Den är kanske lite stor för vår Teutonia Fun-vagn, men det kommer ändå bli kanonbra i vinter! Idag har det varit bajs- och kräkfestival här. Stackars älskade lille Tor har inlett och avslutat varje amningstillfälle med att bajsa och kräka ner hela sig och mig. Eftersom han inte fått behålla särskilt mycket mat har han velat äta hela tiden. Nu åt han för drygt två timmar sen och än så länge har han den maten i behåll. Han har sovit djupt sedan dess. Så nu håller jag tummarna för att det blir en något lugnare kväll och natt.

Stackars Tor, hoppas han får behålla maten nu! & jobbigt för dig! Fårskinn lär ju vara varmt & skönt men är det inte klurigt att tvätta/torka?
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-10-01 19:22:55 följande:
    Fru mia: Fint med Evelin som namn på er skatt. Köpte en fin åkpåse på Barnens hus. Minns inte märket men den är tjock, lite dunjacka känsla över den. ThereseMaria: hur gick det på bvc?

Tack :) ja äntligen ett namn som passar på tösen :) Finns ju så sjukt många olika åkpåsar! Vill hitta en som håller värmen såklart men vara lätt att tvätta också.
  • fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-10-01 20:06:40 följande:
    Fru Mia: Här är jag, ingen bäbis ännu... 12 dgr till BF, inte klokt va tiden går fort!! Kan bero på att det är andra barnet kanske ;) Känns som om det är evigheter sen du fick barn :) Ser i tråden att det verkar vara bra med alla, är det bara jag som går och väntar in en härlig förlossning?

Vad bra, jag måste ju ha koll på dig ;) Evelin är 7 veckor idag. Helt galet :)
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-10-01 22:00:39 följande:
    Fru Mia: funderar på att köpa en åkpåse jag med. Men funderar fortfarande. Har ju overål och täcke pluss en ullfilt i vagnen så hon håller sig nog hyfsat varm ändå. Men åkpåse är ju väldigt mysigt att ligga i. På tradera kan man nog få tag i en fin och bra för en billig peng. En sån fårskinns åkpåse borde väl gå bra att tvätta i typ 40 grader och torktumla? Istället för att lufttorka då blir kanske ullen "klumpig/tovig" men hur skinnet blir är jag osäker på. Det kanske blir hårt och torrt? Men är det skinn i den förresten? Är det liksom inte bara ullen?

Ja på tradera finns de ju nya fleecefodrade för runt 300:- läste nyss att fleecefodrat & ull håller värmen bäst. Har kollat lite på villervalla också, såg en auktion på en sån som blev dyrare än vad det kostar att köpa ny på villervallas hemsida.. så dom lär ju gå att sälja sen iallafall. Jag kan inget alls om ull/fårskinn.. fast dom åkpåsarna som har "långhårig päls" ser ju så mysiga ut!
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-10-01 22:04:06 följande:
    Leia hade gått upp ca 150gr :) så nu väger hon 3895gr. Över födelsevikten, äntligen! :) och ikväll är hon inte lika gnällig som igår. Ska väcka henne om en timma för sista målet innan jag nattar henne och går och lägger mig. Så hoppas jag på att hon sover fram till fem i morgon iaf. Istället för tre.. :P

Bra jobbat!!!! Jag testade minifom droppar till Evelin & hon har * peppar peppar* inte haft ont i magen på hela kvällen :)
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-10-03 11:37:02 följande:
    Tack :) känns lugnande nu. Men jag minskar fortfarande med mjölk. Pumpar för att hålla igång det och jag ammar henne. Men jag måste ge henne ersättning efteråt ändå för art hon ska bli helt nöjd. Sen pumpar även efteråt för att tömma ordentligt. Min mamma ammade ju sin första 3 mån. Sen sin andra 4 och mig i 8 mån. Och min moster kunde inte amma alls då hon inte hade någon mjölk. Fick veta att det var ärftligt om hur mkt mjölk man har. Men jag ska amma henne så mycket jag kan iaf. Men segt att behöva ge henne ersättning efteråt varje gång. Va härligt :) har det funkar bra nu i fortsättningen också, med dropparna? :)

Precis så gör jag också, amning först sen ersättning. I går hade hon jätteont igen fast de hade kanske varit ännu värre utan dropparna. Tror de beror på min kost... kör med massage också, de hjälper lite. Man känner sig maktlös när hon har så ont..
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?