• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Hon somnar runt 23 & vaknar runt 5 oftast men ibland vaknar hon tidigare & brukar vara väldigt snuttig.. känner mig som en napp.. Hinner du lagom somna om till de är dags att vakna igen?

• fru mia
    oldy skrev 2013-09-23 16:36:38 följande:
    Oj så skönt! :) Haha ja tar ju sin tid att somna om och när man väl somnat är det dags igen..

Med 3 döttrar lär jag väl få ligga sömnlös när dom är i tonåren istället ;)
  • fru mia

Vad bra han har gått upp Sara! Stora my: jag slumrar också när jag ammar, framför allt på morgonen :)

• fru mia
    oldy skrev 2013-09-24 13:10:29 följande:
    Stina vägde 4105 gr vid dagens BVC-besök! Så skönt. Sköterskan sa att jag kan låta Stina bestämma över när hon vill äta & inte klockan

Strålande :) Vi ska till bvc på läkarbesök i morrn, ska bli spännande det är 2 veckor sedan vi vägde & mätte sist. Stumpan 84: längesen du skrev något!! Hur mår ni? Mammamu: Glöm inte uppdatera hur det går! Börjar väl närma sig?
  • fru mia
    oldy skrev 2013-09-24 18:29:30 följande:
    Är det 4-veckorskontrollen? Jag är så mosig i huvudet, har hört talas om amningshjärna & det stämmer iaf in på mig! :) glömmer alla bebisars ålder här..

6 veckor :) jag la Evelin på magen en kväll när hon hade ont i magen, hon sov hela natten så....
  • fru mia
    oldy skrev 2013-09-24 21:45:19 följande:
    Okej. Jag är inte så hemskt nojig men man vill ju ändå inte riskera nåt liksom. Men vårt morgonmys borde ju inte vara någon fara!

När jag var liten skulle man ligga på magen, absolut inte på rygg så eftersom de var de enda som hjälpte när hon hade ont i magen så fick hon ligga så då men visst finns det ju anledning till att rekommendationerna ändrats.
  • fru mia

Har varit på läkarbesök på bvc idag. Vi har definitivt inga vikt problem längre :) Hon har gått upp från 3926g till 4580g på 2 veckor :) 3cm längre har hon blivit :)

• fru mia
    oldy skrev 2013-09-25 16:08:33 följande:
    Wow vad härligt! :)

ja sån jäkla lättnad :)
  • fru mia

Usch vad jobbigt oldy :( man kan inte va på topp jämt! & man måste få klaga!!! Har du någon annan som kan avlasta dig innan sambon har semester så du får äta & sova?

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?