• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Nä nu börjar de bli dags för fler bebisar i tråden... ingen har ju visserligen passerat BF men nu börjar t om jag bli otålig för eran skull ;) känner hur jobbigt ni har det! Min lilla har hunnit bli 12 dagar fast ännu namnlös :)

• fru mia

De ända jag kan komma på är Lovisa. Ena dotter tycker Linnea. Står rätt still...

• fru mia
    Carla300 skrev 2013-08-25 16:49:26 följande:
    Har ny taktik för att dagarna inte ska kännas så jobbiga. Har inplanerat en massa skoj så jag helt enkelt inte hinner sitta och vara sur över att ungen inte vill ut ännu. Måste ta och göra dagarna lättare för mig på det sättet för det kan ju vara ännu 23 dagar kvar för min del, kanske till och med några dagar längre än så också! Har ni några tips på saker man kan göra så länge man väntar? Har börjat bygga ett 1000 bitars pussel så dit får jag kanske några kvällar att gå;)

Spela yatzy på mobilen, döp motståndaren med samma namn som någon du verkligen vill vinna över = beroende & tiden går lite snabbare :)
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-26 16:18:40 följande:
    Jag hade en tid för 2 veckor sen men missade den så det är mitt fel att det dröjt så länge mellan.. vi skulle avvakta till den tredje för hon trodde inte jag skulle föda innan dess då han ligger så högt upp och han behöver ner och retas med tappen för att det ska komma igång eller att vattnet går men jag är bergsäker på att min tapp inte är ett dugg öppen och då är oddsen extremt små att vattnet går tydligen.. han rör sig som han ska så där är inga konstigheter men känns ändå som världens käftsmäll att det är så lågt...

Fy vad jobbigt! Är det samma bm som gjort alla sf mätningar? Mitt var också på lägsta men bebis normalstor. berodde förmodligen på att jag bar magen längre ner. Tror man ska ta dom där måtten med en nypa salt... Hoppas han bestämmer sig för att komma ut snart!
  • fru mia
    Sarus85 skrev 2013-08-27 13:23:26 följande:
    Imorse kom vår lille pojke efter igångsättning. 3970 gram och 52 cm lång. Bf-7! Allt gick bra :)

Härligt!!!! Stort grattis Sarus!!!!!
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-28 02:17:07 följande:
    Bf idag.... Uuuuuuuuuuuuuut din envisa unge!! Han kommer ha utegångsförbud tills han är 24 om han inte kommer ut nu!!

Vad tror du om att ändra taktik? Han får absolut inte komma ut nu?
  • fru mia

Vilken jobbig situation Sara H! Kan inte någon annan läkare testa att vända honom? Gjorde det ont? Oldy: De närmar sig för dig, hoppas bebisen sätter full fart :)

• fru mia
    Sara H skrev 2013-08-29 16:32:04 följande:
    Ja, minst sagt! Det var två olika läkare som försökte. När de båda gjort två ordentliga försök var, konstaterade överläkaren att det helt enkelt inte går. Vändningen ska gå lätt, det ska inte vara motstånd på det här viset. Stundtals var det smärtsamt, eftersom han gjorde sånt motstånd. Det var liksom inte meningen att det skulle gå. Mest var det bara väldigt obehagligt, men så fort de släppte magen så kändes det bra igen, då var det inte mer med det.

Jösses vilken envis bebis ;) När ni väl tagit beslut kommer det säkert kännas bättre & du kan börja förbereda dig för förlossningen:)
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-08-29 16:32:04 följande:
    Ja, minst sagt! Det var två olika läkare som försökte. När de båda gjort två ordentliga försök var, konstaterade överläkaren att det helt enkelt inte går. Vändningen ska gå lätt, det ska inte vara motstånd på det här viset. Stundtals var det smärtsamt, eftersom han gjorde sånt motstånd. Det var liksom inte meningen att det skulle gå. Mest var det bara väldigt obehagligt, men så fort de släppte magen så kändes det bra igen, då var det inte mer med det.

Jösses vilken envis bebis ;) När ni väl tagit beslut kommer det säkert kännas bättre & du kan börja förbereda dig för förlossningen:)
  • fru mia
    madelenee skrev 2013-08-29 21:54:27 följande:
    Idag 15.34 fick vi våran lilla Julia i v 39+1. Stor tjej, 3840g och 51 cm. Vi kunde inte vara mer lyckliga jämt nu :)

Stort grattis madelenee!!!!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?