• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-10-08 18:58:03 följande:
    Menade 575 g.

Härligt!!!! Men nu får dom inte växa så fort, nyfödd tiden är ju så mysig! Sara: Aj! hoppas mjölkstockningen ger med sig snart!
  • fru mia
    Sara H skrev 2013-10-09 20:14:50 följande:
    Gud, så konstigt. Det finns ju inte ens några vetenskapliga belägg för att Vichyvatten fungerar... Nu har jag börjat smörja mig med Daktar. Ser fram emot att det inte ska göra så ont att amma framöver!

Tror de finns vetenskapliga belägg faktiskt. Vichyvatten & ramlösa har ett högt ph. Svampen trivs helt enkelt inte den vill ha en sur miljö!
  • fru mia

Finns det olika "starka" daktar? För den som är 2% bör barn under 10 år inte ens ha på fötterna utan läkar ord, är den då lämplig att ha på brösten när man ammar?

• fru mia
    Sara H skrev 2013-10-10 12:19:51 följande:
    Intressant, det visste jag inte! Gäller det all typ av mineralvatten? Läste på 1177.se, där står det att det saknas bevisad effekt för det, och hörde det även av en barnmorska. Trist hur som helst att råden från vården är olika.

Vet inte, men om de samma ph som vichyvatten borde de ju fungera. Vichyvatten används iallafall inom sjuk & tandvård mot svamp.
  • fru mia
    oldy skrev 2013-10-10 12:43:58 följande:
    Haha trodde inte första kom fram.. Jaja! :)

Tror jag förstår nu ;)
  • fru mia
    oldy skrev 2013-10-15 15:38:24 följande:
    Min lilla Stina är nu 6 veckor gammal & inte så liten längre, 5250 gram tung & fin tjej! Storlek 56 börjar bli lite tajt nu.. 

Å vad fin hon är!!!!!! Min skrutta är 2 månader redan & i morrn ska vi till bvc & väga :)
  • fru mia

Nu har vi varit på bvc 5264g tung liten tös :) Även min lilla har fått torsk så jag passade på att fråga vad jag kunde använda. Dom rekommendera antingen vichyvatten eller 1dl vatten + 2kryddmått bikarbonat (pulver) koka & låt svalna pensla munslemhinnan tungan & ev bröstvårtan flera ggr per dag.

• fru mia
    oldy skrev 2013-10-16 14:34:50 följande:
    Fru Mia: finns det någon som INTE fått torsk?! Haha I Facebookgruppen är det också var och varannan känns det som.. Eländes elände! Hoppas du blir bra snabbt, men det kan tydligen ta sin tid..

jag känner inte av det så mycket som tur är men det syns på Evelins tunga, undrar hur det känns för barnen. Hoppas de ser värre ut än det känns!
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-10-16 15:39:25 följande:
    Alve har ingen svamp i munnen. Tror inte mina bekymmer berott på det, i så fall skulle han smittat mig (eller tvärtom) Tror snarare det berodde på fel tag, men nu är det bra igen och behöver inte amningsnappen.

Evelin hade också fel tag förrut tror jag & de gjorde mycket ondare, svampen svider mer
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-10-16 19:25:49 följande:
    Märkt att jag oftast blir illamående vid kvällsamningen vid 19 tiden. ThereseMaria: du hade ju också så vid nåt tillfälle. Det håller i sig en stund, sen går det över. Det är inte blodsockerfall, för vi äter middag vid 17.30. Lustigt! Är det nån annan som känner så?

Jag brukar va smått illamående på kvällarna & lite yr.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?