• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

oldy skrev 2013-11-15 22:49:10 följande:
    Här är också snart dags för vaccin, ska man vara beredd med alvedon hemma hörde jag? Är det rump-tabletter som gäller då? . Ikväll har mina föräldrar passat Stina för första gången. Jag bjöd ut mina vänner som fyllde år omkring Stinas födsel. Två timmar var jag iväg, det räckte gott och väl! . Det hade gått bra, Stina var nöjd mest hela kvällen.

Skönt att komma iväg & säkert roligt för dina föräldrar att passa stina! Precis, rump- tabletterna eller suppar som dom säger på apoteket är jättebra, använder alvedon. Gillar inte ipren för jag missade när ena dottern va liten att man skulle dela på den för rätt dos, va ju ingen fara men irriterande!
  • fru mia

Vad dom växer & utvecklas snabbt våra små! Jag håller på att piggna till efter några dagar med hög feber & ont i halsen, maken fick vara hemma från jobbet för jag hade inte ork att ta hand om barnen :( hoppas resten av familjen klarar sig man ska väl vara glad att det inte är magsjuka iallafall.

• fru mia

Samma här! Mycket roligare att handla när man får mycket för pengarna :)

• fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-11-24 15:45:21 följande:
    Har inte fått någon ny tid till BVC förrän den 13 dec då det är dags för sprutorna. Kollar man bara vikt och längd varje vecka de två första månaderna?

Japp! Här är det en gång i månaden efter att barnet blivit 2 månader fram till 8 månader. Sedan är det vid 10mån, 1 år, 11/2 år, 3 års osv
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-11-24 20:11:40 följande:
    Ok :) då är det nog samma här. Har fortfarande inte fått någon kallelse för efterkontroll på Mvc heller. Får väl ringa själv i veckan om det inte händer nåt. I veckan blir det julstädning inför första advent och handla lite fint julpynt :) och baka lussebullar som bi ska äta till julkalendern på söndag :) ska bli mys! :)

Börjar julkalendern på söndag? Hjälp jag ligger efter i tiden!!!! Flera veckor.....
  • fru mia

Idag har jag iallafall ringt & preliminär bokat dop, blir i januari om vi får den prästen vi vill, annars i februari. Kommer nog baka själv tror jag. Brukar baka prinsesstårta men de lutar åt marängtårta i långpanna den här gången.

• fru mia

Men jösses! Lider med dig :( jag har inte ammat på 3 dagar nu. Har ju visserligen bara del ammat men fick sår som gjorde så ont så de va inte värt det tyvärr. Har nog inga råd att ge dig, du är mer erfaren än jag. Hoppas de går över snart!!!

• fru mia

Använder era barn napp? Vi började med napp på bb men hon vill inte alltid ha den & börjar mer & mer suga på tummen. Har beställt en annan sorts napp & hoppas de går bättre, vilka har ni? Stora my: skönt att han tar flaskan, då kanske du mår bättre snabbare!

• fru mia

Ok! Vi har olika 0-6 månaders nappar, oftast MAM. Dom kanske har blivit för små då? Dom jag beställde är från 6 mån, hoppas dom kommer i morrn! De blir ju svårt att ta bort tummen när det är dags att sluta...

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?