• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-11-27 18:39:24 följande:
    Här kör vi med Eska silikon anatomisk. Alve tar den vid behov men är inte så noga suga mycket. Det har inte de äldre varit heller och det är ju bra, för då blir det lättare sluta.

Mina stora har haft lite då & då men slutat helt vid 1 år. Men dom har inte sugit på tummen. Vill hitta nån napp som funkar bättre så hon slutar med tummen innan hon vant sig. Har inte testat latex, ser inte så gott ut
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-11-28 07:17:25 följande:
    Ja jag kan tänka mig det är svårt få bort tummen. Kanske kan smörja mjölk på nappen så luras hon ta den?!

Bra idé! Ska testa de :)
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-12-02 19:29:39 följande:
    Dryga veckan sen jag fick mjölkstockningen och jag har ännu problem. Pumpade ur två dagar och det kändes bra, så jag började amma med amningsnappen i fredags. Men då har stockningen smugit sig på igen. Kanske han inte suger rätt i och med nappen. Nu har jag ont igen. Kan inte amma utan nappen eftersom det ännu är sårigt men måste nog pumpa ur då. SUCK! Att det blev så här.

Men usch! Men vad tapper du är som kämpar på! Jag har lagt ner amningen helt men har svårt att säga det när folk frågar. Den nya nappen tar Evelin liter mera men hon suger helst på tummen, typiskt. Hon har också upptäckt att hon har fötter, jätte roligt att försöka få tag på:)
  • fru mia

Madelenee: precis så känner jag med! Stora my: skönt att du inte tar åt dig, sånna skulle gå en kurs i beteende & bemötande! Hos oss var det bvc sköterskan som sa att jag måste ge ersättning så det kändes bra men det är nog som ni säger att mycket handlar om hur man hade tänkt sig från början.

• fru mia
    Stora My skrev 2013-12-04 08:38:08 följande:
    Nu har jag fått feber, har fortfarande smärta i bröstet. Blir besök hos bm och läkare senare idag.

Usch :( Hoppas du mår bättre snart!
  • fru mia

E

Stora My skrev 2013-12-07 15:44:44 följande:
    Idag känns det bättre. Ingen feber längre men fortfarande ont i bröstet som är rött och svullet. Tur att det i alla fall går bra pumpa.

Aj! Men skönt att det går åt rätt håll i allafall!
  • fru mia

Herregud vad tiden går! Nyss var vi höggravida i sommar värme & nu är det snart jul! På lucia blir Evelin 4 månader & ska få sin första smakportion :) förra året plussade jag på lucia :) i morrn blir det bvc. Hur mår ni allihopa?

• fru mia

Ja visst är det häftigt vad man lyckats skapa :) Roligt att ni vet när dom blev till :) Tror lillan blev till sista torsdagen i november ;) . Nu låter det som att jag är jätte gammal men det är jag inte ( 30 ) har varit tillsammans med maken i 11 år. Evelin ska få prova majs/potatis som första smakis på lucia. Hon har fått tjuvstarta med majskrok men hon fick bara hålla i den & slicka på den. Eftersom hon försöker få in hela handen i munnen är jag rädd att hon är för glupsk :)

• fru mia

6720g stog vågen på & 63.5 cm lång. Idag var det en ny sköterska på bvc, ännu en äldre helt fantastisk kvinna. Dom är så himla bra här! Inget tjat om amning & väldigt lättsamma :)

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?