• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

oldy skrev 2013-09-26 13:37:20 följande:
    Vad mysigt! Haha gulligt med släktträff för hundarna med ;)

Kanske lite intensivt att ha alla hos sig men ni lär väl inte ses alltför ofta så då blir det väl en annan sak..

Åker ni upp dit på julen eller hur gör ni då?

Hur tar din hund det att han fått en lillebror? :) min hund är jätteduktig! Han som annars är så på allt & alla är väldigt försiktig och lugn vid henne. Ber ofta "om lov" för att komma in i ett rum om jag ammar Stina där eller så..
    Ja, vi ses ju bara max 3-4 gånger om året tyvärr. Yes, vi firar julen hos min familj i Värmland, och så gör vi ett stopp hos min mans familj i Göteborg på vägen dit eller tillbaka.

Så bra att din hund är duktig med Stina! Otto är också väldigt duktig med Tor. Han älskar när vi är ute och går med barnvagnen. Han är väldigt respektfull och mån om att visa sig snäll genom att gäspa och dra öronen bakåt. Pussar gärna på Tor när han kommer åt. Han har nog varit lite svartsjuk dock. Tor får ju vara i min famn jämt och i vår säng, det får inte Otto. Och det tycker han nog är lite fuskigt... Men det blir skojigare för Otto när Tor blir lite större och tåligare och de kan mysa på golvet tillsammans.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-09-26 14:39:23 följande:
    Ja precis, de lär ha nytta av varandra när våra barn är lite större & tåligare :)
    Eddie blir nog lite ledsen när vi är bland folk, då ALLA är på Stina liksom.. Jag försöker att gosa med Eddie så mycket jag kan!
    Exakt, man får liksom ta igen det lite extra med sin vovve när det finns en lucka. Man kan ju inte rå för att bebisen måste bäras, ammas och bytas på stup i kvarten, det är ju sånt som försvinner med tiden. Men jag kan verkligen förstå Otto om han tycker att det är orättvist att jag inte bär runt på honom. Sina 43 kg till trots är han en riktigt kelsjuk knähund. Igår satt vi på golvet och myste alla tre en stund; Tor i sin babysitter, jag bredvid honom, och Otto i mitt knä med ena framtassen på babysittern.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-09-27 07:27:40 följande:
    Jag funderar faktiskt på att komplettera med ersättning.
    Jag gillar inte alls att dra fram bröstet bland folk & när vi väl är bortbjudna så slutar det med att jag sitter ensam i ett rum & ammar större tiden.. Sen kan det vara skönt att bli avlastad någon gång med, vilket är omöjligt just nu då hon bor på tutten
    Ska ringa amningsmottagningen så jag får ordentligt med info.
    Att pumpa och ha med i flaska då? Det har vi haft som plan från början, men vi avvaktar lite till eftersom jag inte vill att flaskan ev. ska störa amningen... Jag kör ju med amningsnappen fortfarande och vill ju helst sluta med den (Tor ammar stundtals utan den), fast å andra sidan borde den ju underlätta när det gäller att mata med flaska också...
  • Sara H

Åååhh, äntligen lite vila en stund! Har städat frenetiskt hela morgonen och förmiddagen, gått på en svettig långpromenad med vår hund som verkar ha fått uppåtjack i maten just idag, och Tor som just idag minsann inte vill sova alls förutom i bärselen, så han har fått hänga i den medan jag städat. Nu sover han till slut i sängen, och jag kan förhoppningsvis få slappa tills familjen kommer på besök om en timme. Håller tummarna. Trevlig helg på er!

• Sara H

Tor har ammat varannan timme det gångna dygnet, plus varit väldigt vaken, så jag har på sin höjd skrapat ihop 3 timmars sömn inatt. Han hade magknip och ville därför äta ofta, så att det släppte till slut. Samt att han varit extra mammig pga att vi har gäster hemma.

Misstänker att hans magknip berott på att det blivit en del socker i form av godis, kakor och bullar i helgen som vi bjudits på. Min mage är känslig för socker så jag anar att det kan vara likadant för Tor eftersom han var jättegasig inatt. Gäller för mamma att skärpa sig alltså!

• Sara H
    oldy skrev 2013-09-29 14:13:34 följande:
    Oj så långt har jag inte tänkt, jag stoppar i mig sött varje dag.. :O

Men BVC sa att i princip alla barn får magknip från tre veckorsåldern & jag vill inte påstå att Stina mår jättedåligt. Hon är gasig emellanåt men nöjd för det mesta.

Vad tyckte din släkt om Tor då? smile1.gif har det funkat bra annars i helgen?
    På BB sa de att jag ska undvika gasbildande mat med tanke på amningen, och socker har verkligen den effekten på mig om man säger så, så det är väl inte så superbra för Tor då heller tänker jag...

Det har varit jättetrevligt med familjen här! Min mamma, mina två bröder och den enes sambo åkte hem igår, och min pappa med sambo åkte nyss. Alla är glada över att de åkt ner och fått träffa honom nu när han är riktigt liten. Tiden går ju tyvärr så fort! Båda mina föräldrar har burit och myst och insupit de första intrycken av sitt första barnbarn. Och det har fotats enormt mycket! Nästa gång vi ses blir mot slutet av november, då åker jag, Tor och Otto upp till Värmland en vecka när min man ska iväg på jobbresa. Familjen längtar redan, min pappa ska t.o.m ta ledigt då så att hinner umgås med Tor så mycket som möjligt.

Hur funkar det med ersättningen till Stina? Har du fått sova mer?
  • Sara H

Åh, lycka till med visningen Oldy! Har ni köpt hus? Spännande!

Jag tycker att Tor vuxit enormt mycket de senaste dagarna. Trots att han är med mig jämt känner jag nästan inte igen honom ibland! Han vill äta väldigt ofta nu, och är vaken i längre perioder. Bajsvanorna har ändrats, hittills har han inte bajsat idag, det rinner inte rakt igenom längre. Han håller på att bli stor - det går för fort! Har fått byta till större blöjor.

Har du börjat i nån föräldragrupp? Ska börja på onsdag. Hoppas bara att jag fått sova hyfsat natten innan så att jag orkar ta mig dit..! Idag slappar vi bara efter hela helgens besök. Tar även hand om maken som är hemma med förkylning, hehe.

• Sara H
    oldy skrev 2013-09-30 13:58:31 följande:
    Nej vi har inte köpt & kanske mellanlandar i hyresrätt (med tvättmaskin!) men målet är hus. Vet inte vad vi har råd med just nu med föräldrapenning & så :)

Haha ja visst växer de fort! Oj redan gått upp blöjstorlek med?! Vilket märke använder ni? Stina har libero.

Man måste verkligen njuta av varje sekund, det lär ju inte dröja tills de springer runt här & river ner allt i hemmet & pratar! Haha :)
    Längtar verkligen också efter hus. Vi bor jättefint nu med både balkong och uteplats, men inom ett par år kommer bostaden vara för liten. Jag är uppvuxen på landet och mår bäst av stooora ytor.

Tor har också Libero än så länge. 1:orna funkar men sitter allt bra tajt nu, så vi har börjat med stl 2, ser lite mer bekvämt ut.
  • Sara H

Härligt Oldy!

Fru Mia: Jag köpte en superfin fårskinnsfodrad Brio-åkpåse på Blocket för 300:-. Den ser helt orörd ut och hade kostat över 1000 spänn ny. Den är kanske lite stor för vår Teutonia Fun-vagn, men det kommer ändå bli kanonbra i vinter!

Idag har det varit bajs- och kräkfestival här. Stackars älskade lille Tor har inlett och avslutat varje amningstillfälle med att bajsa och kräka ner hela sig och mig. Eftersom han inte fått behålla särskilt mycket mat har han velat äta hela tiden. Nu åt han för drygt två timmar sen och än så länge har han den maten i behåll. Han har sovit djupt sedan dess. Så nu håller jag tummarna för att det blir en något lugnare kväll och natt.

• Sara H
    oldy skrev 2013-10-04 13:16:17 följande:

Har hämtat ut medicin åt både mig & Stina nu mot svamp, hoppas det hjälper snabbt! Fasar inför varje amning för det gör så ont..

Undrar också vad det är för medicin!

Är den receptbelagd?
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?