• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Madelenee, jag undrar bara: Hur pass långt in i värkarbetet åkte ni hemifrån med tanke på avståndet? Och hur gick resan?

• Sara H
    madelenee skrev 2013-08-30 10:37:33 följande:
    Först hade jag ju värkar med 3-4 minuters mellanrum, men sen avtog de lite, så de kom med 5-7 minuters mellanrum. Värkarna började vid 13 och vid 20 ringde vi förlossningen och frågade och de tyckte vi skulle komma ner på koll då. Så åkte ner då. Men hade inte behövt oroa mig för avståndet, för förlossningen drog ut på tiden ändå :).
    Så skönt att höra! Anledningen till att jag undrade är för att vi planerar att föda i Helsingborg istället för i Halmstad där vi bor, så vi får 1 timmes resväg istället för 15 min. Men jag är inte orolig för att det ska bli så bråttom att det blir bebis i bilen.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-30 16:41:04 följande:
    Provade att öva med en profylax-dvd idag. Kan ju säkert inte vara fel.. Sen blev jag så avslappnad så jag fick en härlig powernap
    Låter ju kanon det! Så har det varit på natten för mig när jag har haft onda fövärkar och börjat djupandas. Har somnat om som en stock.

Idag får jag sammandragningar så fort jag står upp och rör mig. När jag sitter och ligger ner är det lugnt. Bebisen är väldigt livlig. Känner mig handlingsförlamad och det är så himla typiskt, för imorgon kommer svärmor och hälsar på i vår nya bostad för första gången, och jag är helt okapabel att städa ordentligt... Jag kommer skämmas!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-30 20:37:23 följande:

På väg till förlossningen igen då. Började störtblöda efter sex! Massor av blodpölar under mig i duschen & kom ut någon riktigt stor blodklump. Antagligen tappen som blev irriterad men de ville kolla ändå. Min kille skäms, haha! smile1.gif

Aj aj då! Hoppas det inte är nån fara!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-30 22:39:06 följande:

De ville ha kvar mig för observation över natten, hon kunde inte se var blodet kom ifrån men de tror tappen eftersom vi hade sex.

På gränsen till för lite fostervatten men ändå ok, inget de skulle sätta igång mig för.

Jag är öppen typ 1 cm & hon kunde känna huvudet.

Vet inte mer än så, blir nog en lång natt :/

Hoppas allt är ok! Och lycka till!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-31 07:54:29 följande:

Haft massa förvärkar & de gjorde ondare i natt så tillslut bad jag om en sovdos och sen sov jag 3 timmar. Nu gör det rätt ont igen & jag gick för att värma värmekudden så säger en bm "du kanske ska föda barn!". Jag tror inte det är så nära, vi får se vad de säger sen. smile1.gif

Spännande! Håller tummarna.
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-31 08:48:57 följande:
    Hörde en bm prata om dig här. Alltså inget sekretessbrott men min rumskamrat har en bebis som ligger i säte & frågade om folk föder så osv. Då sa bm att en tjej hade gjort vändningsförsök här som ej lyckades, men att hon gärna vill föda vanligt & ska göra det i Helsingborg. Måste ju vara dig hon pratar om! smile1.gif
    Haha, så lustigt!

De var verkligen jättepositiva till att jag ska åka till Hbg om jag vill det. Så det kan ju vara skönt för din rumskamrat att veta att alternativet finns om förutsättningarna är de rätta.

Hur mår du nu?
  • Sara H
    oldy skrev 2013-08-31 10:27:38 följande:
    Blivit undersökt av doktorn igen och ska åka hem nu, tjoho! smile1.gif

Han trodde det kunde vara en teckningsblödning, men inget på g just precis nu.

Fostervatten hade jag 6 cm, normalt är 5-25 så lite lite men ingen fara.

Nu ska jag sova!
    Skönt! Sov gott!
  • Sara H
    Stumpan84 skrev 2013-08-31 20:13:23 följande:

Nu har magen kommit igång och sammandragningarna är hårdare!
    Håller tummarna för att det är bebis på gång! Heja heja!
  • Sara H
    oldy skrev 2013-09-01 10:31:33 följande:
    Nu gick vattnet!
    Yaay, spännande! Lycka till!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?