• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

fru mia skrev 2015-02-03 17:20:44 följande:

Stora my: Hur har det gått?

SaraH: fick du se den lilla i går

Ja, det fick jag! <3

Lägsta möjliga sannolikhet på KUB, en pigg liten bebis, mycket söt.

Så nu är nyheten ute till alla, det känns befriande att inte behöva smyga mer, främst på jobbet.
  • Sara H
    Stora My skrev 2015-02-03 17:49:03 följande:

Det såg bra ut på tul och den lille hade vuxit och uppskattades väga 3400-3500 g vid födseln.

Minns du om du hade mycket förvärkar några veckor innan?

Förra gången hade jag knappt någon, bara just dagarna innan och i natt har jag haft fullt upp, var 10:e minut.

Vad skönt! Vilken vecka är du i nu? Spännande att det inte är långt kvar!

Jag hade förvärkar (mest nattetid) mellan vecka 27-32 ungefär. Sen kolugnt fram tills vattnet gick i 37+3 och han var ute exakt fyra timmar senare (med rumpan först).

Så jag är väääldigt nyfiken på hur det ska bli denna gång.
  • Sara H
    Stora My skrev 2015-02-03 20:52:58 följande:

Sara: gick det bra föda i säte? Visste ni att han låg så? Minns inte om du gjorde vändningsförsök. Det lär ju gå snabbt denna gång för er när det gick så fort sist

Jag är i v. 37+0 imorgon. Det har fortsatt förvärka på så få se om det är på gång redan. Det brukar ta två dagar innan det är dags (segt för mig) om det nu inte lugnar sig.

Det gick kanonbra!

Gjorde vändningsförsök i v 36+5 som inte lyckades. Jag ville inte ha planerat KS, men fick inte föda i säte på mitt dåvarande hemsjukhus (Länssjukhuset Halmstad) så jag blev remitterad till Helsingborgs lasarett. Gjorde bäckenmätning i v 37+1 (godkänt mått), TUL i v 37+2 (godkänd vikt), fick grönt ljus att föda och vi skulle åka in direkt om vattnet gick och i v 37+3 kom han. Det var PERFEKT tajming, jag kommer aldrig uppleva nåt liknande. Han troddes väga 3300 g men vägde 3836 (på BF-17!!) och gränsen går vid 4000, annars hade det blivit snitt. Så det var en mycket duktig pojke som kom när han kom just den dagen!

Åh vad spännande! Då kanske det är dags väldigt snart! <3
  • Sara H
    Stora My skrev 2015-02-04 12:45:20 följande:

Ja tjejer, här ligger jag nu på BB. Bredvid i baljan ligger en liten 2500 g kille som är.46 lång. I natt bestämde han för att komma och det gick i en väldig fart. Han var född 15 min efter vi kommit fram. Jättefin och med mycket hår. Vi mår bra men jag är trött såklart så nu ska jag vila lite.

Stort grattis till den lilla plutten! <3
  • Sara H
    fru mia skrev 2015-02-13 14:08:43 följande:

Hur är det med er allihop?

Här är det bra!

Är i slutklämmen på sportlovet, och eftersom jag är lärare har jag varit ledig hela veckan.

Imorgon ska vi kolla på syskonvagnar igen (får gråa hår av detta kan jag säga) och på söndag går jag in i v 16.

RUL den 24/3 i v 20+2.

Hur är det med dig, fru Mia?

Trevlig helg allihop!
  • Sara H

Jättefint namn, Stora My!

Och superstort grattis igen till plusset denna gång, Oldy! Håller tummarna stenhårt vettu! <3

Vår rivningskula till pojk var på kontrollen i måndags, han är fortfarande tyngre än vad han är lång och väger in på hela 14,5 kg till sina 84,5 cm. Nu ska vi påbörja provokationen med mjölkprodukter och se om hans allergi vuxit bort, vi hoppas såklart på det iaf.

På söndag går jag in i v 18, och kan (behöver) inte dölja magen på jobbet längre. Nyheten har varit ute där sedan v 14, men fram tills nu har jag bara sett fläskig ut, numera putar det lite åtminstone. <3

• Sara H

Här mås det också bra, äntligen. Har varit så himla förkyld och sjuk hela vintern och hoppas verkligen att det är över nu.

Är fortfarande väldigt snorig och täppt i näsan, men det är nog graviditetens fel.

Har gått in i vecka 20 nu, har RUL på tisdag om en vecka.

Och vår lille, store pojk har börjat förskolan, så vi har mycket på gång. <3

• Sara H

Idag har vi äntligen varit på RUL och tittat på vår fina dotter! Allt såg tipptopp ut, jag är så glad idag. <3 <3

BF 8/8.

• Sara H
    Stora My skrev 2015-03-24 21:46:48 följande:

Min kille har fått feber som reaktion på vaccinet. Tempat några dagar och än är han trött, fast det är nog för att han vaknar så tidigt pga ljuset. Någon av era små som fått humör på sistone? A har som 2-års trots, utbrott, kastar saker och skriker. Jobbigt nu, men fasen ska ju igenom.

Jobbigt med feber, hoppas det går över snart!

Tor har haft hemskt humör ett bra tag, precis så som du beskriver. Väldigt mycket gallskrik så fort det inte blir som han vill, slåss och slår även sig själv på huvudet/i ansiktet när han blir arg. Kastar sig på golvet och gråter osv. Han håller på såhär mycket oftare med mig än med min man.

Men han är såklart väldigt glad och gosig också, även om det sitter långt inne ibland, hehe.
  • Sara H
    fru mia skrev 2015-04-03 13:11:03 följande:

Glad påsk på er!

Glad påsk!
  • Sara H

Då var det återigen 99 dagar kvar för min del! Känns roligt och surrealistiskt!

Hur är det med er?

Hoppas ni har en trevlig långhelg!

• Sara H

Vad kul med sjuårskalas!

Ja, vädret är som bäst såhär års tycker jag, ljust och allt som blomstrar. Vår trädgård på 3000 kvm är ett paradis nu!

Jag har gått in i v 29, och har (om jag räknat rätt) 18 arbetsdagar kvar innan jag går på semester och sen föräldraledighet. Längtar så, hjärnan har slutat jobba för längesen!

• Sara H

Hur är läget med er alla?

Idag har jag min första semesterdag, sträcker sig fram till 5/8 så det återstår att se om lillasyster kommer innan dess, hehe. Sen blir det föräldraledighet fram tills slutet på juni nästa år då jag jobbar några dagar på mitt nya jobb som jag nyligen fått (tjoho!) innan det blir sex veckors semester igen.
    Har gått in i v 34 och hoppas få åtminstone fyra veckor "ledigt" innan vår nästa familjemedlem är här. <3

• Sara H
    fru mia skrev 2015-07-23 23:42:03 följande:

Hur mår du SaraH? Börjar det närma sig?

Ja, nu går jag på övertid jämfört med sist, då blev det bebis i v 37+3 och idag är jag i 37+5 med magen kvar.

Är i slutklämmen på en antibiotikakur, visade sig för drygt en vecka sedan att jag fått borrelia, så den akuta tröttheten och huvudvärken som jag haft på sistone har försvunnit. Trött är jag fortfarande, men nu är det liksom mer hanterbart iaf.

Lillasyster ligger med huvudet långt ner men är fullt rörlig och studsar runt lite hur som helst. Var hos BM i förrgår och hon blev plötsligt osäker om det faktiskt var huvudet neråt eller ej så hon gjorde ett UL för säkerhets skull. Men det var mycket riktigt huvudet neråt och så långt ner som det låg/ligger borde inte tala för att hon vänder sig såhär sent. Fast man vet ju aldrig, det kanske blir ett sätesläge precis som med storebror.

Har inga direkta känningar men det hade jag inte sist heller, så det lär väl bara dra igång när det är dags helt enkelt. Vilket jag hoppas är snart!
  • Sara H
    Stora My skrev 2015-07-24 08:27:39 följande:

Åh så spännande Sara! Snart så... Det blir nog inte sätes i alla fall. Hur var det sist? Menar hade du känningar då eller drog det bara igång?

Oftast har man liknande som man brukar men andra gången går allt lite snabbare. För mig har det ju stämt att det varit liknande förlopp med alla förutom att det nu sist gick så snabbt.

Nä, det tror inte jag heller, det är inte så troligt i alla fall.
    Förra gången drog det igång pang boom med rejäl vattenavgång och sen värkar kort efter. Inga känningar alls innan vattnet gick som en störtflod. Hoppas ju för enkelhetens skull att det ska börja på samma sätt nu men tror att det kommer börja med värkar istället.

Sen blir det ju spännande att se hur fort det kommer gå denna gång eftersom det tog exakt fyra timmar från vattenavgången innan allt var klart sist.

Längtar så!
  • Sara H

Lillasyster är här!
    Hon kom till världen igår den 3/8, kl 10.21 på BF-5. Allt gick finfint, snabbt igen som förra gången. Började få värkar strax innan kl 06 med 3-4 min mellanrum som vid 06.30 kom varannan minut. Var på plats på Förlossningen innan 07 då vi inte ville vänta hemma när jag ändå kände att det var igång. Var öppen 4 cm när vi kom in, jobbade på med lustgas från kl 08.
    Vattnet gick som ur en brandslang kl 10.07 och det tryckte på nåt enormt, men hon hade inte sjunkit ner med huvudet ordentligt så jag fick snällt hålla emot tills 10.15, då fick jag ok på att krysta. Sen ute 6 minuter senare, 4200 g tung och 53 cm lång. Och såklart otroooligt söt! <3
    Vi myser på BB och hoppas få åka hem idag.

• Sara H
    fru mia skrev 2015-08-13 13:51:01 följande:

Idag fyller mitt älskade lilla hjärta 2 år =) Lilla Evelin har blivit så stor!

Grattis till Evelin! <3
  • Sara H
    Bulanoch Smulan78 skrev 2015-08-15 10:00:04 följande:

Grattis till bebisen Sara!

Själv har jag 2 veckor till bf imorgon. Har gått så snabbt, dubbelt så snabbt än graviditeten m min dotter känns det som;)

Tack!

Så spännande att det snart är dags!
    Jag tyckte att den här graviditeten kändes som en elefantgraviditet jämfört med den förra, hehe. Plussade på ÄL+8 och gick 12 dagar längre än med sonen, så det kändes som en evighet trots att dottern ändå kom på BF-5.

Vet du vad det är för kön på lillasyskonet?
  • Sara H

Spännande med studier, Carla! Vad blir det för något?

Här har lillasyster hunnit bli fyra veckor. En stadig och alert tjej som ler och pratar väldigt i mycket. I veckan ska vi avverka tvåårskalas för storebror, inte mindre än två stycken. Känns som normaltillståndet att vara föräldraledig, så ska verkligen njuta av den här tiden!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?