KlaraBella skrev 2013-02-25 23:09:50 följande:
Tygtiiger: ja det undrar jag med, måste vara en genmuterad skäggis med en vikt av typ 10 kg Isf..
Som jag skrev högre upp, som bebisar hade mina alltid tillgång till mjölmask och färska grönsaker, när de blev större sållade jag så de bara hade grönsaker om dagarna och givetvis zoophobas och kackerlackor varje kväll. Som vuxna fick de grönsaker, och "kött" varannan dag, ibland fick det gå 3 dagar emellan och ibland fick de varje dag. För att det skulle likna matvanorna i naturen så mycket som möjligt..
Tillägger även att när de åt som mest så åt de ca 3-4 zoophobas var samt 2-5 kackerlackor var varje dag. Matade dem med tång och de fick hur mycket de ville, tills de vände bort huvudet!
enligt den sidan som jag länkade till så ska man ge zohobas (det är sånna där maskar va?) endast lite då och då eftersom de är för feta. kackerlackor har jag inte läst något om på den sidan heller.
hur som så har jag ingen bra ödle-aura så jag håller mig till paddor med skal.
ts sköldpaddor är ganska lätta djur så länge du har läst på om dem och inte köper fodret i en djuraffär. deras foder (små färgglada kulor) kan man ge som godis lite då och då, men absolut inte som mat, då blir din sköldpadda sjuk. djuraffärer brukar inte vara duktiga på reptiler alls, vad jag vet och det som dom säljer som värmelampor är inte speciellt varma. det bästa är att köpa tillskott, lampor och mat på nätet.