• bastusnuva

Jag har blivit pälsdjursallergiker! :-( Ge mig tips på djur!

Som rubriken säger så har jag blivit kraftigt allergisk mot pälsdjur och har därför fått göra mig av med hunden och katten...

Men jag har inte gett upp hoppet på att ha ett husdjur!

Ge mig tips du som också är allergisk, vad har du för djur? Glad 

• Svar på tråden Jag har blivit pälsdjursallergiker! :-( Ge mig tips på djur!
  • vitatiger

Vet en pälsdjursallergiker som tål lagotto romagnolo, när jag googlar på det så kommer det upp att det är många som klarar av den sortens hund.

• linjes

Sköldpadda fiskar vandrande pinnar fåglar

• bradfield

min familj hade en allergivänlig hund, en coton de tulear

• ex ungue leonem

Det ämnet som gör att man blir allergisk finns i hundens hud.....så många förespråkar pudel just för den inte fäller päls.Men man kan bli allergisk ändå

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • bastusnuva

Tack för era tips! 

Tack ni som tipsade om hundraser, just lagotto har jag hört talats om att de ska kunna funka. Coton de tulear ska jag googla på, hade aldrig hört talats om den!

Men vi tänkte börja med något mindre djur först och främst. Jag är jätteallergisk mot marsvin, men dvärghamster har jag inte testat.

Sedan brukar väl fåglar också vara allergiframkallande om man har pälsdjursallergi? Någon som har erfarenhet? 

• ex ungue leonem

Ämnet som orskar allergi som finns i huden på ex hunden.Många skriver om allergivänliga hundar..men det finns inga.Det blir att  prova sig fram

Döm ej någon människa ohörd blott för att få hävda dig
  • bastusnuva
    ex ungue leonem skrev 2013-02-21 12:11:36 följande:
    Ämnet som orskar allergi som finns i huden på ex hunden.Många skriver om allergivänliga hundar..men det finns inga.Det blir att  prova sig fram
    Men är det inte så att det finns allergener i hundens saliv också? 
  • Zandra08

Jag är pälsdjursallergiker och är förmodligen allergisk mot min pudel, som så många säger är "allergivänlig". 

• bastusnuva
    Zandra08 skrev 2013-02-21 12:32:30 följande:
    Jag är pälsdjursallergiker och är förmodligen allergisk mot min pudel, som så många säger är "allergivänlig". 
    Men går det bra i alla fall? Eller måste du omplacera den?
Svar på tråden Jag har blivit pälsdjursallergiker! :-( Ge mig tips på djur!