• DalboForEver

Islamiseras sverige?

en fråga som jag vill ta upp är om sverige verkligen islamiseras.
    eller kanske sverige globaliseras. att erbjuda blanketter översatta till andra språk är globalisering.
    men detta gäller självklart inte om det översätts till arabiska för då är det islamisering.

Scooby Doo partiet påstår att det sker en stor islamisering i sverige.
    kanske ser de spöken överallt som vi vanliga inte ser.

vart i sverige tvingas vi underkasta oss islams lagar?
    har gått in i ett flertal muslimska butiker utan slöja och kunnat handla utan problem.

ska man kunna tvinga muslimer att besöka kyrkor, simhallar.
    ska man kunna tvinga jehovas vittnen att ge blod samt att äta blodpudding, delta i julfiranden och skolavslutningar.
    ska man kunna tvinga judar att äta svinkött.

är valfriheten att slippa delta en islamisering?

Scooby Doo partiet anser att sverige inte ska låta muslimerna ha mosker att gå till utan de ska helt enkelt inte få ha någon samlingspunkt alls. de vill isådannafall aveckla religonsfriheten vi har i grundlagen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Islamiseras sverige?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2018-08-02 23:20:57 följande:

Nu har jag läst mer av Lina Jasmina på Twitter och jag kan inte hitta något som helst som tyder på att hon skulle vara islamistisk. Däremot så hittar jag exempel på helt sjuka inlägg från Bassam Al-Baghdady. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nevermind

Minns inte om jag redan svarat i tråden... Anyway, jag bor i en av Stockholms förorter och känner inte av någon islamisering.

• Tox
    lennartsdotter skrev 2013-02-06 21:22:40 följande:

Sverige är en sekulariserad stat där det råder religionsfrihet. Det är klart vi inte islamiseras, men förutsatt att vi fortsätter ha ett fritt land med demokrati, religionsfrihet och med en sekulär stat kommer samhället såklart präglas av de människor som bor här. Kristna, muslimer, judar, ateister, kineser, greker, kroater, norskar, män, kvinnor, homosexuella, heterosexuella osv.

Du skriver om hur du vill ha det, inte om hur det är.

Sverige har iofs ingen stadskyrka längre, och på pappret råder religionsfrihet. Men för många boende i landet är verkligheten något helt annan. Både bland kristna avarter (typ Livets Ord) och bland muslimer föds man in i en religion.

Var femte elev i grundskolan lever i en hederskultur, något som inte förekom att tala om för några decennier sedan. Det finns moskéer i de flesta städer, något som inte heller fanns för några decennier sedan. Numera tillåts böneutrop. På fängelser, skolor och dagis krävs allt oftare halal-mat. Separata badtider för kvinnor och män. Etc etc.

Så visst går utvecklingen fort.
  • Fritz08

Islam är en religion inte en ras.

Alltså kan man inte vara rasist om man skriver negativt om islamister.

• KillBill
    Tox skrev 2018-08-03 10:18:19 följande:

Dina påståenden låter som rena falsarier.   

Vad har du för källa på att 20 % av landets skolelever lever i hederskultur? 

Det där med separata badtider är ytterst ovanligt och där det förekommer så handlar det om någon enstaka timme i veckan. Visste du att det har funnit svenska badhus med separata baddagar för kvinnor och män i nästan 100 år (och långt innan det fanns muslimer i Sverige)?

Jag förstår inte problemet med att det finns moskéer i Sverige. Sverige är ett demokratiskt land med religionsfrihet och vår nation har anlagt kristna (sjömans) kyrkor utomlands i mer än hundra år (även i muslimska länder).

• Rataxes
    KillBill skrev 2018-08-03 09:41:43 följande:

Nu har jag läst mer av Lina Jasmina på Twitter och jag kan inte hitta något som helst som tyder på att hon skulle vara islamistisk. Däremot så hittar jag exempel på helt sjuka inlägg från Bassam Al-Baghdady. 

Det kallas yttrandefrihet. Du kanske inte gillar sånt?
    någon blev visst bajsnödig av ett citat från Leif GW Persson. Ja du vet själv vem du är
  • Tox
    KillBill skrev 2018-08-03 10:42:12 följande:

Dina påståenden låter som rena falsarier.   

Vad har du för källa på att 20 % av landets skolelever lever i hederskultur? 

Det där med separata badtider är ytterst ovanligt och där det förekommer så handlar det om någon enstaka timme i veckan. Visste du att det har funnit svenska badhus med separata baddagar för kvinnor och män i nästan 100 år (och långt innan det fanns muslimer i Sverige)?

Jag förstår inte problemet med att det finns moskéer i Sverige. Sverige är ett demokratiskt land med religionsfrihet och vår nation har anlagt kristna (sjömans) kyrkor utomlands i mer än hundra år (även i muslimska länder).

Jag sade inte att moskéer var ett problem, jag konstaterade att de blev allt vanligare. Ett tydligt tecken på att islam får allt större plats i Sverige - precis vad trådrubriken frågar om.

När det gäller hederskultur var det visst Uppsala och niorna som jag menade, ursäkta felformuleringen.
    www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/var-femte-flicka-i-nian-far-inte-valja-partner
  • Johan H
    KillBill skrev 2018-08-03 09:24:40 följande:

Det där säger mer om dig och dina surfvanor. om du slutar att surfa på högerextrema och främlingsfientliga sajter/youtubekanaler så slipper du problemet.

Om du anser att CBS, CNN och FOX News är högerextrema??
  • Rataxes
    Johan H skrev 2018-08-04 12:02:46 följande:
    Allt till höger om Arbetet, ETC, Proletären och Aftonbladets ledarsida är högerextrema. 
    En riktig liten orm - Leif GW Persson om MP's helrör.
  • KillBill
    Johan H skrev 2018-08-04 12:02:46 följande:
    Om du länkar till de texter där du har hämtat dessa citat så ska jag tro dig. 

"Ha ha du vill ha fri invandring åk till Sverige de nya rape-landet, de nya muslimska kalifatet"

"Omg vilka stolpskott som bär pussy-hats finns ganska många dumma feminist idioter i Sverige"

"Sverige tillåter böneutrop gratiis Sverige snart sharia lag nära dig"
Svar på tråden Islamiseras sverige?