• Natulcien

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

MalinEddie skrev 2013-02-16 18:08:23 följande:

Nej men tack, jag känner likadant för er och andra som uppmärksammar detta oavsett om det är på FL, facebook, i andra forum, bloggar, IRL..Tack alla{#emotions_dlg.flower}

Idag fick jag höra att någon uppmärksammat denna tråd på AW forum och frågat om det som står i TS är sant. Detta var svaret AW gav
    "Kära Linn - tror du verkligen på allvar att det går att MISSHANDLA en liten bebis på fyra månader till att sova tolv timmar i sträck natt efter natt? Kram."
    Och en annan forummedlem:
    "Jag ska svara kort, men lova att om du har fler frågor så gå in på föraldraforumet, och där inne, under "Övriga forum" finns Kackelforum, och där kan du starta en tråd om just det du undrar på. Jag lovar, vi kommer springande för att svara på dina frågor om du uppriktigt undrar på vad som kan vara sanning eller inte om Anna Wahlgren, i det du hittar i trådar på bla. FL.

Helt generellt i trådar som den du visar till, kan jag säga att jag ofta hittar saker som är tagit helt ut av sin sammanhang. Det man läser kan ofta endast förstås om man ser sammanhangen.

Så sammanhangen är viktig. VIKTIG.

Eller hur reagerar du när du läser: Bortvänd mor lät främling begå övergrepp med vasst föremål mot skräckslagent och storgråtande barn.

Ganske vidrigt, eller hur?

Tills du av sammanhängen fattar att det rör sig om ett barn som får vaccin på BVC.

Så läs kritisk, och titta efter den viktiga sammanhängen."

Detta svarade AW på och skrev:
    "Kära Hege - tack. Men va gäller denna Linn jag kan inte hjälpa att jag tänker på de berömda orden Ulf Adelsohn yttrade en gång till en ovanligt tjatig journalist: "Antingen vill du inte förstå, eller också är det något annat fel." Kram!"
    www.annawahlgren.com/guestbook.php

Men jösses... Att det hela var såååå sjukt hade jag faktiskt ingen aning om... Förvånad
  • Natulcien
    Anna Wahlgren skrev 2013-02-16 18:26:22 följande:
    Är det verkligen någon som på allvar tror att man kan MISSHANDLA en liten bebis på fyra månader till att sova tolv timmar i sträck, natt efter natt?!
    Ja...det är ju SHN och 5MM bra exempel på...
  • Natulcien
    Anna Wahlgren skrev 2013-02-16 18:41:47 följande:
    Då underskattar ni de små skönsovande barnen fullkomligt häpnadsväckande!
    Kan du utveckla det påståendet?

• Natulcien
    TheldaZelda skrev 2013-02-16 19:16:36 följande:
    Jag får nog omvärdera lite, viste inte att detta fortfarande var en het potatis. 
    Jaa, hade det varit så som du skrev i ditt förra inlägg så hade ju inte den här diskussionen behövts. Men nu förekommer tyvärr den hemska SHN-metod fortfarande, vilket berättigar en debatt.
  • Natulcien
    Anna Wahlgren skrev 2013-02-16 22:56:56 följande:
    Tack! Jag har fått svar på min fråga!
    Du har inte fått svar på någon fråga. Du har inte kommunicerat. Du för en monolog.
    Det är ju precis detta som du lär ut att föräldrar ska göra med sina bebisar: Svara inte på det bebisen verkligen vill. Svara inte på dess behov. Svara "Goddag Yxskaft", svara med en ramsa.

Du gör ju likadant här och nu. Du "svarar" med en ramsa som inte säger någonting, som inte kommunicerar och som bara gör dig själv lika otillgänglig som du anser att förädlara ska vara för sina bebisar.

Jag uppfattar det hela som mycket, mycket sorgligt.

• Natulcien
    Anna Wahlgren skrev 2013-02-16 23:25:36 följande:
    Försöker fortfarande fatta hur vuxna människor - förnuftiga människor, kärleksfulla människor, mödrar själva - på fullt allvar kan tro att det går att misshandla en fyramånaders bebis till att sova tolv timmar i sträck, natt efter natt, och med njutning. Nej, jag upphör inte att förundras! Godnatt.
    Och där ramsades det igen. Men till skillnad från bebisarna så ger vi inte upp...
  • Natulcien
    Sulitelma16 skrev 2013-02-17 10:37:00 följande:
    "Anna Wahlgren"-användaren här är i själva verket någon annan. Vill du komma i kontakt med Anna i hög person så rekommenderar jag "Kackelforum" på hennes hemsida. Men problemet för dig är väl att du måste logga in och röja ditt namn. Till skillnad från Anna kan du ju kritisera henne öppet här i skydd av din anonymitet. Det gäller alla här.
    För min del spelar det ingen roll om användaren är Anna Wahlgren, Kalle Anka eller Sean Banan. Det är ändå inte personen vi debatterar utan de hemska metoderna.

• Natulcien
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-17 13:35:08 följande:
    Det är just det som är så störande. Man får aldrig till en diskussion!
    Det beror sannolikt på att metoderna totalt saknar vetenskaplig grund och går emot allt vad forskning heter.
    AW och hennes anhang är därmed i fullständig avsaknad av argument och har absolut ingenting på fötterna. Alltså kan de inte gå in i en diskussion.
  • Natulcien
    skogsvitter skrev 2013-02-17 13:55:31 följande:
    Du kommer alltså med sådana här uppenbara hot och ifrågasätter varför vi reagerar så kraftigt mot Anna Wahlgrens sekt? Herregud...
    Man kan väl sammanfatta det hela med att sekten har skitit i det blå skåpet på offentlighetens torg... Foten i munnen
  • Natulcien
    MalinEddie skrev 2013-02-17 20:27:25 följande:
    Den senast puffade tråden på AW forum, mamman skriver:
    "Skrik, skrik, skrik och skrik. Sedan strax före sju har hon nu skrikit. Jag har ramsat mig blå, upp till 20 verser som mest, högt och lågt och argt och fint. Några gånger har jag gått in och lagt till rätta (nästan hela kudden är blöt av, ja, kräk dregel och tårar förmodligen... blöt i alla fall) och då blir hon stilla bara av att jag lägger henne tillrätta, sen drar hon igång igen när jag går. Jag vet att det bara är jag som hör, men borde inte detta beteende tyda på att hon inte behöver lugnas med fysiska medel, trots att hon skriker som en besatt där inne? Jag försöker verkligen hålla en säker attityd, men jag känner mig som ett enda stort desperat frågetecken just nu. Känns som att jag bara gissar, jag vet bara att jag inte vill ge upp en gång till men jag kan inte ärligt påstå att jag alls vet vad jag gör... hon tystnar några sekunder då och då, men det kunde lika gärna bero på utmattning."

Svaret? Ja, ni kan ju gissa. Jobba på attityden! Och detta bland annat:
    "Jag brukar tänka så här; Vad är alternativet? Ta upp barnet? Rädda barnet från vad då? Sömnen? Sängen? Är det farligt?"
    www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?f=7&...

Till alla som frågar: Men pågår detta idag? Ja, det gör det i allra högsta grad.

Jag läste lite i tråden... Och alltså...fy vad vedervärdigt! Gråter
    Mamman skriver att "så fort jag tar i henne blir hon lugn". Ja, tror jag det! Men ändå lämnar hon bebisen och låter henne skrika så "kudden blir blöt av kräk, dregel och tårar."!?

Snälla SHN-människor - hur svårt kan det vara att bara ligga nära sin bebis och hålla om/krama/gosa tills bebisen somnar istället för att springa omkring och klocka tiden, ramsa och bete sig!?
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..