• lövet2

Skulle din granne ställa upp?

Klockan är 1 på natten. Ditt barn vaknade för en stund sedan med smärtor i nedre högra delen av buken. Feber 38,0 grader. Du misstänker blindtarmen och vågar inte chansa, utan du vill ta barnet till akuten. Problemet är bara att du inte kan köra själv. Taxi är inget alternativ (pga strejk, överbelastning, pengabrist eller whatever). Vad göra? Jo, enligt välinformerade källor på FL, så är det bara att ringa på hos grannen för att få skjuts. Stämmer det för dig? Skulle din granne ställa upp?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle din granne ställa upp?
  • läkarstudent

Nej, mina grannar är över 90 allihop tror jag, så jag tvivlar på att de har bil. Men jag springer till sjukhuset på 10 minuter, så det gör inget.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • augustisten

I det läget skulle jag utan att skämmas ringa ambulans. Inte skulle jag be grannen lämna sina ungar ensamma hemma för att skjutsa min i alla fall.

• Themis
    augustisten skrev 2013-01-05 20:32:13 följande:
    I det läget skulle jag utan att skämmas ringa ambulans. Inte skulle jag be grannen lämna sina ungar ensamma hemma för att skjutsa min i alla fall.
    Har du inga grannar som inte har skilt sig då? Drömmer

USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • BängtRagnhild

Med all säkerhet skulle alla grannarna här ställa upp. Bor i en liten by där det gäller att ställa upp för varandra. Just nu har vi två grannfamiljer som står redo i fall denna förlossning skulle starta på natten, eftersom svärmor inte har bil.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • augustisten

...men det skulle nog krävas lite mer än i ts för att jag över huvud taget skulle åka in mitt i natten. Men svåra buksmärtor kan ju vara tarmvred också och det kan ju bli allvarligt fort... Så kanske om smärtan var intensiv.

• Karin 748

Ja, någon av alla grannar här omkring hade gjort det om läget varit akut. Men hade antagligen ringt någon i släkten som också bor inom 3 min avstånd först. Hade absolut gjort detsamma för grannen om det var så. 

• augustisten
    Themis skrev 2013-01-05 20:33:37 följande:
    Har du inga grannar som inte har skilt sig då?

Hon är änka... Ingen direkt mer än en tant som är snart hundra och en gubbe som mordhotat min man. Honom skulle jag inte fråga.
  • Themis
    augustisten skrev 2013-01-05 20:43:31 följande:

Hon är änka... Ingen direkt mer än en tant som är snart hundra och en gubbe som mordhotat min man. Honom skulle jag inte fråga.
    Ojdå, nej det hade inte jag heller!
    USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • Liten elak och intelligent

Där vi bodde förut ryckte grannen ut en gång mitt i natten. Mitt mellanbarn behövde åka in med ambulans. Sambon jobbade natt. Grannen var med de kvarvarande barnen tills det att sambon kom hem.

• Liten elak och intelligent
    augustisten skrev 2013-01-05 20:32:13 följande:

Varför inte ta taxi?
Svar på tråden Skulle din granne ställa upp?