• lövet2

Skulle din granne ställa upp?

Klockan är 1 på natten. Ditt barn vaknade för en stund sedan med smärtor i nedre högra delen av buken. Feber 38,0 grader. Du misstänker blindtarmen och vågar inte chansa, utan du vill ta barnet till akuten. Problemet är bara att du inte kan köra själv. Taxi är inget alternativ (pga strejk, överbelastning, pengabrist eller whatever). Vad göra? Jo, enligt välinformerade källor på FL, så är det bara att ringa på hos grannen för att få skjuts. Stämmer det för dig? Skulle din granne ställa upp?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle din granne ställa upp?
  • FabulousMom

Nej det tror jag inte. Jag känner inte dem heller så det skulle aldrig falla mig in. Men ja, om det var extrem nödsituation och varken sjuktaxi eller ambulans kunde komma hit så hade jag ju såklart frågat. I slutändan ställer nog de flesta människor upp, om det är livshotande.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Dunham

Vi umgås ofta med våra grannar och de skulle ställa upp för oss när som helst, precis som att de vet att vi skulle göra detsamma för dem. Glad

• Poison82

Mina svärföräldrar bor en km bort så hade ringt dom. Jag känner inte mina grannar.
    Annars är väl ambulans ett alternativ

• slangbella

Jag skulle ringa 1177 i första hand. Anser de att jag ska komma in och jag varken har bil eller kan ringa taxi så återstår väl bara ambulans? Jag skulle inte väcka någon av mina grannar mitt i natten, that's for sure!

• Viberg

Well, vi har ingen bil, men väldigt goda grannar med jämnåriga barn som jag är 100% övertygad om skulle ställa upp och skjutsa.

• gbgumman

Jag har många grannar som skulle ställa upp. Självklart skulle grannen tjäna en tidning på det också.

Aldrig varit med om taxi strejk och pengar är det ingen brist på. Dessutom skulle mina föräldrar kasta sig i bilen och komma.

Men störst chans är väl ändå att mannen kör.

Svar på tråden Skulle din granne ställa upp?