• lövet2

Skulle din granne ställa upp?

Klockan är 1 på natten. Ditt barn vaknade för en stund sedan med smärtor i nedre högra delen av buken. Feber 38,0 grader. Du misstänker blindtarmen och vågar inte chansa, utan du vill ta barnet till akuten. Problemet är bara att du inte kan köra själv. Taxi är inget alternativ (pga strejk, överbelastning, pengabrist eller whatever). Vad göra? Jo, enligt välinformerade källor på FL, så är det bara att ringa på hos grannen för att få skjuts. Stämmer det för dig? Skulle din granne ställa upp?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle din granne ställa upp?
  • KimPossible

Ja. Förutsatt att båda i familjen är hemma och inte jobbar natt. De har barn som inte kan lämnas ensamma. Och förutsatt att de inte druckit vin eller annat så klart.

Vi skulle nog kunna ringa flera och fråga också, vi har ett brett och bra nätverk. 

• Rockan

Ja, vi har flertalet inom ett par minuters avstånd som jag vet skulle ställa upp.

Egentligen är jag förbannat snäll
  • husbyggemama

Japp. Alla mina grannar skulle ställa upp om det var akut. Och även om det var mindre akut. Sen har vi vänner någon kilometer bort och andra vänner 2,5 km bort som oxå skulle ställa upp. Vi bor på landet.

• elyse

Ja! Min granne är min svägerska och hennes man.

• mammasgullar

Jag bor granne med min syster så det hoppas jag verkligen! Övriga grannar vet jag inte, men skulle nån komma så och knacka på hos mig skulle jag inte säga nej!

• Mirakel familjen

Ja - utan tvekan, så skulle 2 av våra 4 grannar ställa upp. För jag har inget körkort. De har skjutsat oss flera gånger när vi har behövt åka in för att inhalera dottern. Det har gällt alla tider på dygnet.

❤son född 1995❤❤❤dotter född 2010❤
  • Michael 175

dina källor kanske stämmer, men där jag bor har inga av mina grannar bil så det stämmer ändå inte. men om det var mig personen ringde på hos skulle jag i alla fall hjälpa henne/honom på alla sätt och vis jag kunde

• Michael 175

Kommer att tänka på något som stod i tidningen när jag var liten. några barn lekte i en utebassäng på ett badställe. ett av barnen kom inte upp ut vattnet, hans kompisar sprang upp till en väg i närheten och stoppade ett par bilar, ingen av dom som fanns i bilarna ville hjälpa till eftersom dom tyckte det var för kallt i bassängen. pojken drunknade. hur hade ni agerat? 

Svar på tråden Skulle din granne ställa upp?