Inlägg från: mmjonsson |Visa alla inlägg
  • mmjonsson

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

en fråga!
    Jag är på dag 11 i min cykel nu, har runt (27-30 dagars cykel annars). Min man måste åka iväg mån-tors (kommer hem på torsdagkväll). Missar vi min äl då :(?? Sexa på måndagmorgon hinner vi ju..men fan då! att han måste åka iväg :( När brukar ni ha äl? på vilken dag räknat från att första dagen på mensen inna är dag 1.   

• mmjonsson
    Jeffa skrev 2013-02-09 15:43:43 följande:
    jag har ÄL runt dag 18, men då har jag kort lutealfas. vanligast är väl runt dag 14
    aa, det jag fasar över! Det finns dock ett alternativ för honom att köra hem en kväll och upp tidigt morgonen därefter för att köra tillbaka till jobb..men om äl-testet visar plus frågan är när han ska köra hem då. samma dag elle r dagen efter?  
  • mmjonsson
    Jeffa skrev 2013-02-09 15:54:00 följande:
    tänk på att spermierna kan överleva flera dagar i livmodern, kör på innan så kanske ni klarar er. normalt har man ÄL 24-36 h från det att man har höjning på ältest. men det kan också variera, alltifrån 12-48 h.
    normalt är det iaf 24-36 h. Men som sagt sö överlever ju spermierna i dig ganska länge.

ja det är ju det..i värsta fall får han köra hem onsdagkväll..men va! Vilken panik jag fick när han berättade det innan.."VA FAN SÄGER DU!?!" jisses..trodde att jag tog detta med ro..tydligen inte..!"DÅ DRÖJER DET JU FÖR FAAN TVÅ MÅNADER TILL NÄSTA GÅNG!?! INTE OKEJ! INTE OKEJ!"

jisses..han: "jag vet..förlåt..men jag kör två timmar hem på kvällen om ältestet visar plus och sen kör jag tidigt på morgonen sen, det löser sig"..så snäll, men jisses vilken panik! jag som tänkte sexa varje dag nu..så blri det inte som man tänkt, så var det bara ren panik..! 
  • mmjonsson
    Fröken Ö skrev 2013-02-12 08:33:57 följande:
    Hej!Jag var med i tråden när den startades men tog sen en liten paus från fl=) Vad trist med alla missfall, beklagar verkligen!MariaochNiklas: jag håller tummarna att det inte är ett till missfall!Jag har under 2012 haft 2 missfall varav det senaste i början av oktober då jag skrapades. Efter skrapningen har jag haft sparsam mens och vart hos läkarna regelbundet! Alltid samma svar; tunn slemhinna 4,5 mm, vilket innebär att jag inte kan bli gravid för tillfället! Månaderna bara går känns det som! Om en vecka skulle jag fött mitt första barn, om allt gått enligt planer. Det gör inte saken lättare att min svägerksa och jag skulle haft BF med 2 dagars mellanrum. Hon går in i v. 40 på fredag....Jag har under den här tiden läst på massor om orsaker till missfall. En teori är att blodförtunnande ska hjälpa, så jag har under de senaste månaderna ätit 1/3 albyl minor som är receptfritt. Blodförtunnande ska även hjälpa till att förtjocka slemhinnan=) Jag dricker även aloe vera-juice och äter fytoöstrogen och min slemhinna har bivit mycket tjockare och för första gången har jag haft en riktig mens=) Ett tips ifall någon av er får sparsam mens efter era missfall, boka gärna in ett vul så ser dom direkt hur tjock slemhinna ni har! Jag använder även progesterall, en kräm som man kan beställa från internet. Progesterall ska smörjas från äl till några dagar innan mens. Om man är gravid ska man smörja fram tills v. 13! Jag har läst om många kvinnor som fått behålla sina små med hjälp av progesterall=) Så jag hoppas så mycket att det tar sig den här månaden, bim är den 3 mars!!!Det blev nästan en uppsats! Men jag vill så gärna dela med mig av mina erfarenheter och de tips jag fått från andra i samma situation! Både albyl minor och progesterall ska inte vara skadligt att ta i rätt dos även om man inte fått bekräftat av sin gyn att man har just detta problem=)Nu jäklar ska det gå! Tredje gången gillt!!!Kramar       

Albyl minor hjälper det till för proppar i vener eller artärer? Det finns ju olika blodförtunnande som tar på olika sätt..JAg får sprutor varje dag med blodförtunnande som hjälper mot proppar i venerna..önskar att få börja på sprutorna igen! (det gör jag när jag blir gravid då jag haft en propp i hjärnan för 10 år sedan pga p-piller)
  • mmjonsson
    MariaOchNiklas skrev 2013-02-12 07:56:06 följande:
    Nej det gör jag inte. Gjorde inte det förra gången heller. Har inte kommit några klumpar än. Är jobbigt att inte veta vad som händer.

I vilken vecka är du i nu? Typ? Har du ringt bm? för jag tänkte att de kan titta på vul om det är ett missfall på g..men å andra sidan lär du få svaret: gå hem och vänta..:( Men du har barn sen innan? krama och mys med dem istället. Om det inte blir något denna gång så sörj inte för det du inte har utan det du har! Jag vill bara få mitt första..:/ typ. NU! ingen äl ännu för mig..en rund ring på testet fortf..:/ dag 14 idag..
  • mmjonsson
    MariaOchNiklas skrev 2013-02-12 09:53:15 följande:
    Räknar från den dagen jag fick ett plus. Så 5+4. Har inte pratat med bm om det. Sålänge jag inte har ont så funkar det gör mig. Kom en liten levrad blod klump nu på morgonen. Så det känns det är på g. Känner mig lite bättre till mods denna gång (änsålänge iaf) och försöker se min dotter. Men känns väldigt frustrerande har ni försökt länge? Är väldigt glad Över att det gick så lätt att få dottern o att det inte krångla något då.

Nä, vi har inte försökt länge. Det tog på första försöket för oss i höstas, sen fick jag ju mf..så man kan väl säga sen november. Blödde länge efter mf, totalt ca en månad, så jag visste att jag missade äl där, så jag fick en mens och detta är väl egentligen första försöket efter mf. Står andra försöket i vår BIM-lista men de två veckorna innan min första mens efter mf hade jag ingen äl, testade med stickor. Men nu testas det. Inne på dag 14 nu som sagt och ingen äl ännu..det är väl på g antar och hoppas jag! testar morgon och eftermiddag..dyrt som fasen men det skiter vi i!
  • mmjonsson
    MariaOchNiklas skrev 2013-02-12 12:12:09 följande:
    Tog ett grav.test idag och det är ett svagt streck. Så det känns som att det är ett stort tecken på missfall. Vill någon av er flytta mig från gravid till under mars månad? Känns skönt att ni alla vet och förstår hur det känns. Kram till er alla ♥

usch :( klumparna är ju det som är ett tydligt tecken..Men det är ett mycket tidigt missfall isåfall..! Det kanske var för tidigt för dig att bli gravid då..vem vet..kroppen styr..:/ tyvärr ibland! Men ibland när jag tycker attd et känns jobbigt med det jag förlorade tänker jag att det var massor med fel på "det" och attd et var bättre att det dog så litet och tidigt..fyfan. uschja... :(
  • mmjonsson
    Blingbling skrev 2013-02-12 12:21:11 följande:
    Blir nog så att både du och jag får radera oss från den där gravid-rubriken i BIM-listan.... Just i morse började det gå snett för mig också. Blödningen ökar och även smärtan i magen, så jag är 99% säker på att MF har börjat idag. Bara ta nya tag igen! Jag brukar faktiskt tänka att det inte var meningen att den här "liten" passar mig och min kille. Det är ju inte alla personligheter som passar ihop och "liten" insåg detta och beslutade sig för att gå vidare och hitta några andra föräldrar som passar bättre. Detta i sin tur innebär ju att min kille och jag nu är ett steg närmare att träffa den "liten" som passar oss. För i mitt sinne är det barnen själva som bestämmer vem de ska hamna hos och det är inte så mycket man kan göra något åt.Kanske några av er tycker det är ett märkligt sätt att tänka, men för mig hjälper de tankarna väldigt mycket att acceptera, komma över och ta nya tag mot en ny graviditet.    

men usch! Du också? olyckans olycka då!? klokt tänkt, jag tänker så också..!
  • mmjonsson
    MariaOchNiklas skrev 2013-02-12 12:25:56 följande:
    Låter väldigt sunt det du säger. Ska vänta 2-3 månader innan vi försöker igen. Tror min kropp behöver vila, även mitt psyke behöver vila.

bra idé..!!!
  • mmjonsson
    Rue skrev 2013-02-13 19:50:59 följande:
    Åhhhhh blir så sur! Borde ha äl idag men inte minsta tillstymmelse. Inga symtom (känner alltid av det väldigt, tom förra månaden). Inget utslag på test. Trodde cykeln kanske skulle va ok denna månad men antingen får jag ingen äl eller så e den sen. Suck...

vilken dag är du på i menscykeln? Jag är på samma nivå, testar morgon och kväll med dyra test men inget. dag 15 idag och jag sparar stickorna och jämför dem och idag först kan jag se antydan till ett streck, men det där strecket måste bli starkare för att en glad gubbe ska synas..inget än, men kanske imorrn. Dag 16 den magiska dagen. Alla hjärtansdag då vi kanske kan göra mig på smällen ? HOPPAS omg..jisses vad jag hoppas..känner att det är rätt nu.

men oron över att inte få äl..eller inte bli gravid..och lite också att bli gravid. rädsla, oro, nervositet, glädje. ALLT! 
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?