• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Pling123

Grattis Anceka!! Så himla härligt!! Detta var vårt 18:e försök också, håller fortfarande tummarna, har bim nästa vecka. Jag har ringt och bokat tid för Ivf också, i mars. Känns skönt, vi skulle få hem info innan.

• Maramina
    Anceka m D skrev 2014-01-22 17:10:06 följande:

BIM +2 idag. Har haft vissa symtom, och jo - jag är gravid! 18 månader efter att vi började försöka, en testikelcancer och ett misslyckat IVF-försök senare. smile1.gif

Vad roligt! Stort grattis!
  • Kingston

Fy bövelen va gött Anceka!!!
    Är lite nyfiken på hur det har gått för M och M idag...?

• moderlig

Stort grattis!! Måste bara fråga blev ni gravid direkt månaden efter ni provat med ivf?

BIM +2 idag. Har haft vissa symtom, och jo - jag är gravid! 18 månader efter att vi började försöka, en testikelcancer och ett misslyckat IVF-försök senare.

• Anceka m D
    moderlig skrev 2014-01-23 00:09:02 följande:
    Stort grattis!! Måste bara fråga blev ni gravid direkt månaden efter ni provat med ivf?

Nej, det har gått en cykel emellan.
  • Moonlight83
    Maramina skrev 2014-01-21 06:14:56 följande:
    Har de även begränsning på vikten för utredning? Jag hade för mig att det bara var på för själva behandlingen? Men där hade jag visst fel i så fall!

Här får man inte ens påbörja utredning om man ligger över deras bmi gräns :(
  • Moonlight83
    BIM +2 idag. Har haft vissa symtom, och jo - jag är gravid! 18 månader efter att vi började försöka, en testikelcancer och ett misslyckat IVF-försök senare.

Stort grattis! Här blir det med vårt 18:e försök denna månaden. Hur är det med IVF det får man bekosta själv om man har barn sen tidigare ca?
  • Anceka m D
    Moonlight83 skrev 2014-01-23 08:12:47 följande:
    Stort grattis! Här blir det med vårt 18:e försök denna månaden. Hur är det med IVF det får man bekosta själv om man har barn sen tidigare ca?

Ja, man får betala IVF själva. Fördelen är att man slipper stå i kö, vi fick ju tid på kliniken inom 3 veckor.

Känns fortfarande märkligt och svårt att förstå att jag är gravid efter 18 månader. Sen ska det ju gå bra hela vägen också, och det är ju inte givet.
  • M  och  M

Grattis! All lycka!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?