Håller med att det inte håller! Var så nervös o laddad på besöket( av tidigare dåliga erfarenheter ) så jag låg på henne rätt ihärdigt men det verkade lönlöst..Vi började utredning EFTER 1a(om än hon tog tid o dyka upp med). Så har ju som inget att jämföra med men det känns mycket tyngre denna gång :-/ har själv känt mig konstig ända sen fl men inget de bry sig om då ögonen ligger på honom iom dålig rörlighet..
Ampin skrev 2013-05-18 22:39:23 följande:
Min man fick tid till andrologisk utredning trots att vi har ett gemensamt barn sen innan. Det kan ju ha tillstött något sen senaste barnet, så din gynekologs resonemang håller väl inte helt. Men självklart beror det på hur spermieproven såg ut, i vårt fall var det kraftigt sänkt både i antal och i morfologi. Så pass så det känns rätt otroligt att det var så dåligt när vi blev gravida förra gången. Men man ska ha i bakhuvudet att spermieantal kan variera oerhört mycket från månad till månad, även där har jag sett en studie där de lät en student lämna spermieprov var 14:e dag under ett år eller nåt i den stilen, hans prover var allt från 200 milj/ml till en bra bit under 20 milj/ml (som ju är under gränsen vad som klassas som normalt). Om inte får man ha det som förtröstan ibland när man bara tänker på den där "dåliga" siffran man har fått, det kanske inte är helt representativt och några månader efter kanske provet hade sett mycket bättre ut Försöker jag tänka ibland i alla fall...!