• moderlig

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

ScillaBlå skrev 2013-10-20 18:33:15 följande:
    Jag har inte förbjudit min man att basta, men däremot har jag tvingat i honom zinktabletter. I hopp om...
    Nu går jag in i den sista hopp-veckan. När man får alla skensymptom ni vet. På lördag är det BIM. Fingers crossed.
    Ja de med..både zink o folsyra får han stoppa i sig!!
    äter själv folsyra till o från. i pappren från ivf står det att man ska äta 500 microgram dagligen 1 månad innan behandling påbörjas! 
  • moderlig

Oj det var bra värden, min gubbe fick låg fertilitet på sin tom ej fertil stod det på ett:/ Men vad har de gjort mer för tester på dig då? Hur är det har ni fundera på nån behandling? Jag underar på om det hänt nåt under förlossningen med en eftersom det tar sån jvl tid.. mig har de bara tagit de där proverna du visa ovan. de kollade på ledarna efter mf o sa att de såg fina ut.. inget mer. Vad kan man mer kolla?

M och M skrev 2013-11-03 14:18:09 följande:
    Här är min mans provsvar vilka jag också förstår är helt normala? ..Men återigen, funkar ju likt förbannat inte. Frustrerande!!!!!!!!!!!

• moderlig

Förstår frustrationen.. men känns det som att de gör va dom kan/har du förtrornde för dem som utrett? Här blir man inte så bra bemött direkt, de tycker bara man tar upp deras tid känns det som. Hoppas det är bättre där vi ska göra IVF. Ska på första besök på 1 vecka. Har haft svårt att försonas med tanken både pga pengarna och den påverkan på mig som förmodligen kommer ske men det med pengarna har jag nu släppt. Än om det känns orättvist så har man ju alltid råd..det går ju att köra med avbetalning! Så det få man ju bara försöka bortse från (lär inte känna samma om vi misslyckas med det hela:/) Kan få lite ångest av de, trots allt, dåliga oddsen dock.. får nog göra icsi och kan det va ca 30% chans... får inte tänka så... surrsurr. Hur ser det ut på stressfronten för din del? Själv har jag rätt hög stressnivå inte bara för deyta utan jobb m.m.försöker koppla bort ibland och bara va hemma och ANDAS..

M och M skrev 2013-11-05 06:44:32 följande:
    Ja jag tycker ju också det ser bra ut. Och först blev man ju lättad över det. Men sen blev jag mest förbannad. Om allt funkar och alla värden är bra varför blir det aldrig nåt då?? Nåt måste ju vara fel på nåt vis... Tydligen är min livmoder lite bakåtlutad. Min gissning är att det påverkats av förlossningen eller graviditeten med dottern på nåt vis. Men jag vet inte om det på verkar på något vis. Jag har också bara gjort de där testerna plus VUL där hon bara såg att allt såg bra ut, äggledare osv. Jag fick börja äta levaxin för det värdet var lite lite fel. Men det har rättat till sig nu. Vi vet inte hur vi ska göra en behandling direkt. Händer inget så blir det behandling så är det, för jag bara SKA ha minst ett barn till. Frågan är bara när vi ska börja med någon behandling. Blir ju privat isåfall. Så kostar ju en del. Hon som gjorde utredningen tyckte vi skulle försöka ett år till själva först. Får se...

• moderlig

Men eftersom man fått ett barn och de säger det inte är omöjligt så måste det ju gå nån gång till slut... om man inte hinner ge upp först..eller separera..det tär ju mkt detta.. igår när vi skulle försöka (för 37 ggn ?!) sa min partner att det känns drygt.. visst, känner detsamma men inte kul att höra. Det är lite sorgligt/tragiskt över det hela.. Och den som då försiktigt påpekar att man kanske kunde ta en paus..? Den kanske man skulle ta och rulla in i en matta o föra bort..! Nä, får hålla tummarna för teknikens under!!!

• moderlig
    M och M skrev 2013-11-08 14:15:10 följande:
    Ja men fy, inget roligt att höra. Men det är inte roligt för samlivet. Inte direkt så man känner att åh äntligen ska vi få göra detta igen :-/ Romantiken och lusten och spänningen är ju ett minne blott. Jag kommer på mig själv att räkna ibland hur många ggr vi måste ha sex den här månaden för att ha en chans. Tragiskt.

Ja du paus? Kan någon stänga av ens hjärna medans också då eller? Hur fasen tror dom att man kan ta en paus när det inte finns något annat fokus än att räkna dagar och leva i 2 veckors intervaller för att försöka rkna när ägglossning och BIM osv ska vara. ...?

Nu tror jag dock vi ska ge oss med varannan dag och hoppas att var tredje räcker/funkar bättre. Orkar inte. Jag tänkte när mannens spermaprov gjordes hade det ju gått 3-4 dagar sen sist så resltatet är ju utifrån så lång tid så tänkte att kvaliten kanske faktiskt är bättre då och ger starkare typer som orkar kämpa sig fram. Hur tänker ni?

Varför måste det gått flera dagar när de gör spermaprov? Tänker att det måste ju spela in då eftersom de inte tycker att man kan göra det dagens efter liksom...

hehe nä inte direkt.. Ja de är tragiskt hur mkt det påverkar en. 3-7 dagar stod det ju på spermatestet. Och till oss med dålig kvalla har de sagt var 3e dag inte mer. så antar att de blir fler ju längre tid det går men över 7 dar så bli de slö/dö...
  • moderlig

Allt från en halvtimme till några dar..beroende på simmarnas kvalla. Som jag läst så är det som störst chans dagarna innan ÄL. (kanske därför det bruka va som mest glatt där nere just då;) så dra på dig nåt läckert o gå å dra över gubben din du:) Han verka ju ha glada simmare så! Lycka till...! (VEET de är skitsvårt när man blir sådär när ska jag lämpligast få till det för att ens ha chans-nipprig. Är ju fn som ett lotteri...hoppas på annat än nit för oss snart.....!)

• moderlig
    M och M skrev 2013-11-13 18:40:45 följande:

Ja så de tycker alltså inte man ska ha sex Var - till varannan dag?
    Nej inte för oss som har dålig kvalite på simmarna...!
  • moderlig

Ett och ett halvt dygn före ägglossning sjunker östrogenet abrupt samtidigt som det sker en snabb tillfällig stegring av stresshormonet noradrenalin vilket stimulerar bildandet av det sekret som har till uppgift att "låsa upp" för ev väntande spermier så att dessa ska kunna simma vidare till ägget. Detta sekret upplever kvinnan som en extremt våt och hal flytning. Detta är peak-day, den sista dagen med fruktsamt sekret, fruktsamhetstoppen. Chansen till befruktning är störst den här dagen. Ägglossning sker till 80%. nu, övriga 20% sker dagen före eller efter peak day. Dagen efter peak-day är en torr dag och detta abrupta avslut av flytningen är indikationen för att ägglossning har skett dagen före. 
    Källa; familjeplanering.se 

fanns en tråd om just detta oxå såg jag  

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?