M och M skrev 2013-11-08 14:15:10 följande:
Ja men fy, inget roligt att höra. Men det är inte roligt för samlivet. Inte direkt så man känner att åh äntligen ska vi få göra detta igen :-/ Romantiken och lusten och spänningen är ju ett minne blott. Jag kommer på mig själv att räkna ibland hur många ggr vi måste ha sex den här månaden för att ha en chans. Tragiskt.
Ja du paus? Kan någon stänga av ens hjärna medans också då eller? Hur fasen tror dom att man kan ta en paus när det inte finns något annat fokus än att räkna dagar och leva i 2 veckors intervaller för att försöka rkna när ägglossning och BIM osv ska vara. ...?
Nu tror jag dock vi ska ge oss med varannan dag och hoppas att var tredje räcker/funkar bättre. Orkar inte. Jag tänkte när mannens spermaprov gjordes hade det ju gått 3-4 dagar sen sist så resltatet är ju utifrån så lång tid så tänkte att kvaliten kanske faktiskt är bättre då och ger starkare typer som orkar kämpa sig fram. Hur tänker ni?
Varför måste det gått flera dagar när de gör spermaprov? Tänker att det måste ju spela in då eftersom de inte tycker att man kan göra det dagens efter liksom...
hehe nä inte direkt.. Ja de är tragiskt hur mkt det påverkar en. 3-7 dagar stod det ju på spermatestet. Och till oss med dålig kvalla har de sagt var 3e dag inte mer. så antar att de blir fler ju längre tid det går men över 7 dar så bli de slö/dö...