• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Anceka m D
    miap01 skrev 2014-01-25 10:59:13 följande:
    Tänkte väl till det! ;) grattis igen!

Här är jag mer orolig för alla gravsymptom som lyser med sin frånvaro. 5+0 idag...

4+4 för mig och jag har inte heller mycket symtom. Men jag vet att jag kände så med sonen också, då kom illamåendet runt 6+0. Så jag försöker ha is i magen och passa på att äta ordentligt tex. Men funderar på om jag ska ta ett nytt digitalt nästa vecka när det borde vara 3+ veckor.
  • miap01
    Anceka m D skrev 2014-01-25 11:07:03 följande:

4+4 för mig och jag har inte heller mycket symtom. Men jag vet att jag kände så med sonen också, då kom illamåendet runt 6+0. Så jag försöker ha is i magen och passa på att äta ordentligt tex. Men funderar på om jag ska ta ett nytt digitalt nästa vecka när det borde vara 3+ veckor.
    Jag har ett digitalt till hemma. Funderar på att ta det imorgon eller måndag.

Tror ju inte heller det var såhär tidigt jag började må illa med de andra, minns knappt, det var ju ett tag sedan sist. :) men man vill ju bara ha den lilla bekräftelsen på att det är något, tyvärr är ju inte ett positivt test nog för mig :/
  • Nissesmamma

Grattis till alla er som plussat! Själv kämpar jag på med mina sprutor. På tisdag blir det äggplock och på fredag insättning. Sedan följer den mest plågsamma tiden när man vet att man fått ett embryo som växer som det ska och ändå kan man inte vara säker på att det fastnar och leder till en graviditet. Och lyckas man komma förbi även det hindret så ska ju graviditeten hålla i sig hela vägen fram... Men, det känns ändå skönt att ha kommit så här långt. Ultraljudet visade 5-6 ägg på vardera sidan så det bådar ju gott!

• Kingston

Grattis M och M! Visste väl det! Hoppas verkligen att 2014 blir året då alla här inne lyckas! Nu är det våran tur...

• Maramina

Grattis M och M!

Nisses mamma: Jag läste senast nu i veckan att man tror att orsaken till att det befruktade ägget inte slutar med barn i de allra flesta fall beror på det befruktande ägget, även om den har sett helt perfekt ut i mikroskopet. För även om man ser hur embryot ser ut utanpå så ser man ju inte hur den ser ut inne i cellerna på bl.a. DNA-nivå

• miap01
    M och M skrev 2014-01-25 23:35:45 följande:

Här har det kommit blod ikväll smile4.gif Så det blir inget med det.

Nej, är det mycket? Med min dotter blödde jag en del tidigt i graviditeten. Det behöver väl inte nödvändigtvis betyda missfall? Kram
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?