• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Kingston

Håller med dig jamka! Då vet man ju iaf att det GÅR att bli gravid på naturlig väg... Tänk om man åtmn. kunde få veta det!

• miap01

Så, nu har jag byggt upp oron igen. Bara 2-3 v på digitala! Hade kanske förväntat mig 3+ iaf. Förstår inte varför man utsätter sig själv för detta!!

• M  och  M

Ja det är det enda positiva i kråksången att vi faktiskt vet nu att vi kan bli gravida!

• M  och  M
    miap01 skrev 2014-01-27 06:54:31 följande:
    Så, nu har jag byggt upp oron igen. Bara 2-3 v på digitala! Hade kanske förväntat mig 3+ iaf. Förstår inte varför man utsätter sig själv för detta!!

Det är hemskt med oron! Hoppas för er skull!
  • M  och  M

Ringde barnmorskan. Fick såklart till svar att man gör ingenting, antagligen ett tidigt missfall.

• M  och  M

Kvinnokliniken var er tillmötesgående. Skulle höra av mig senare i veckan igen så skulle vi funderar om vi skulle komma dit på en koll då. Läser och hör om klumpar överallt när man blöder. Vad menas? Alltså riktigt rejält typ hårdare klumpar eller vad? För jag kan ju ha lite klumpigt när jag har mens också, eller vet inte om det räknas som klumpar men liksom lite tjockare än rinnande. Är det så?

• Maramina
    M och M skrev 2014-01-27 14:32:22 följande:

Kvinnokliniken var er tillmötesgående. Skulle höra av mig senare i veckan igen så skulle vi funderar om vi skulle komma dit på en koll då. Läser och hör om klumpar överallt när man blöder. Vad menas? Alltså riktigt rejält typ hårdare klumpar eller vad? För jag kan ju ha lite klumpigt när jag har mens också, eller vet inte om det räknas som klumpar men liksom lite tjockare än rinnande. Är det så?

Vid mina tidiga missfall har det varit som "mensklumpar". Den ena var i vecka 5 och den andra var nog i vecka 7 tror jag. Så det beror nog mycket på hur långt gången man är och hur ens "vanliga" blödning brukar vara. Vissa får visst aldrig klumpar i sin mens medan andra får desto mer. Jag har alltid haft olika från gång till gång
  • Nissesmamma

Kram till M och M. Mitt enda råd är att tillåta sig själv vara så ledsen som man är. Ingen mår bättre av att låtsas att det är OK när det inte alls känns så. Mina tidiga missfall har varit sk missed abortion som har upptäckts vid ultraljud så jag har inget att bidra med i den frågan. När jag sedan fick några hormoner för att stöta ut embryot så har det blött i mängder som man inte trodde vara möjligt.
    För egen del har jag varit på äggplock idag, det blev 11 stycken. Insättning på fredag och sedan blir det den hemska väntan på mens eller positivt gravititetstest för mig...

• MSL
    M och M skrev 2014-01-27 10:24:43 följande:
    Ja det är det enda positiva i kråksången att vi faktiskt vet nu att vi kan bli gravida!
    Beklagar M och M, men det är bra att du kan se något positivt med det. Det är bara att kämpa vidare.

Här väntar vi på att mensen ska ta slut så vi får börja på en ny cykel och har samtidigt börjat undersöka möjligheterna till adoption.

Nissesmamma: 11 ägg låter bra i mina öron. Lycka till på fredag och väntans veckor efter det.
  • M  och  M
    Jag kommer bli gråhårig i förtid. Vet varken ut eller in. Pratade med kvinnan från kvinnokliniken idag igen. Jättetrevlig idag också och engagerad så men pratade dels väldigt mkt så fick inte så många sylar i vädret.. Summa kardemumma så tyckte hon på min beskrivning att det fanns några belägg för mig att komma in på undersökning utan att hon tyckte jag skulle tänka att det här har gått bra nu och det har gått vägen. Alla kan ju ha några blödningar typ, speciellt där runt när vanliga mensen skulle kommit.. Så hör av dig till barnmorskan på mvc till veckan och sen är ju rul i ungefär v.18. jahapp jamen då så, 12 veckor till utan att ha en aning om jag är gravid eller inte blir ju toppen Frågade om det här med att testa att jag visste inte om det var någon idé när hormonerna kunde ligga kvar och ge positivt resultat även om så inte var fallet. Då tyckte hon nämen strunt i testerna nu utan ta dag för dag och ta det lugnt så ska du se att det här går bra typ. Öh? Jaha jamen då så, då gör jag så. Då bestämmer vi bara som så att jag är gravid och så gör vi inget mer åt saken. Kul att från en kvinna man ringer till får man det direkta svaret att det är missfall (mödravårdcentralen) och från nästa får man svaret att nä det är klart du är gravid typ. Ska man skratta eller gråta?
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?