• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M

Mm drygt! Det drygaste att jag vet inte om jag ska ställa in mig på ett nytt försök med ägglossning snart eller vad....

• M  och  M

Kan grav.symptom komma efter missfall inga känningar i brösten när vi plussade utan dom blev svullen och ömma nu efter jag blött några dagar...

• Kingston

Ja symptomen och hormonerna kan nog stanna kvar länge skulle jag tro...

Men det kan också vara så att du hade en tvillinggraviditet... Och att det nu "bara" finns en liten kvar där inne!

• Anceka m D

Fy vad jobbigt M o M! Det bästa tipset du fått är väl just att boka ultraljud om några veckor, men det blir förstås jobbig väntan till dess.

• M  och  M

Ja jobbigt. Kan lika gärna vänta och se om nästa mens kommer. Känner ändå inte att det är nån som vill hjälpa en i övrigt så. Skitvård! Man ska behöva gå och vara orolig och funderar och knappt ha en fungerade vardag istället. Får nåt klämkäckt svar sen har de glömt en. Nä jag väntar själv, ensam är stark.. Eller nåt.

• Anceka m D
    M och M skrev 2014-01-31 17:49:02 följande:
    Ja jobbigt. Kan lika gärna vänta och se om nästa mens kommer. Känner ändå inte att det är nån som vill hjälpa en i övrigt så. Skitvård! Man ska behöva gå och vara orolig och funderar och knappt ha en fungerade vardag istället. Får nåt klämkäckt svar sen har de glömt en. Nä jag väntar själv, ensam är stark.. Eller nåt.
    Om du inte kan få någon att ta hCG och följa det, det kan ju ge lite svar. Fy för att de är så motvilliga att hjälpa till!
  • Maramina

Som jag skrev innan, hcg kan gå ur kroppen snabbt, men det kan ta lite tid också. Sedan kan man ju få mensliknande blödningar även om man är gravid, utan att det behöver betyda att man har fått missfall. Min syster tex upptäckte först i tredje månaden, eller om det tom var fjärde, att hon var gravid. Hon hade "mens" som vanligt. Hade hon inte sökt hjälp för sitt illamående så skulle det dröjt ännu längre innan graviditeten hade upptäckts...

Hur är det M och M, testet du tog idag, hur är den i jämförelse med tidigare test? Och hur starka test fick du innan blödningen?

• Maramina

Föresten, idag var vi på RUL och allt såg bra ut! Bebis var precis så stor som den skulle vara så även om vi inte hade säkerställt BF innan pga IVF:en så hade vi ändå fått samma datum

• Kingston

Nej M och M!
    Det är nu du ska stå på dig! Be om ett VUL om någon vecka eller två. Kräv det! Vänd dig till flera ställen om så behövs. Tillslut stöter man på någon som bryr sig. För din egen skull...

Grattis till dig maramina! Jag önskar att vi är flera som får haka på ditt tåg!

• M  och  M
    Maramina skrev 2014-01-31 19:34:03 följande:
    Föresten, idag var vi på RUL och allt såg bra ut! Bebis var precis så stor som den skulle vara så även om vi inte hade säkerställt BF innan pga IVF:en så hade vi ändå fått samma datum

Vad roligt!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?