• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • M  och  M
    Maramina skrev 2014-01-31 19:31:56 följande:
    Som jag skrev innan, hcg kan gå ur kroppen snabbt, men det kan ta lite tid också. Sedan kan man ju få mensliknande blödningar även om man är gravid, utan att det behöver betyda att man har fått missfall. Min syster tex upptäckte först i tredje månaden, eller om det tom var fjärde, att hon var gravid. Hon hade "mens" som vanligt. Hade hon inte sökt hjälp för sitt illamående så skulle det dröjt ännu längre innan graviditeten hade upptäckts... Hur är det M och M, testet du tog idag, hur är den i jämförelse med tidigare test? Och hur starka test fick du innan blödningen?

Ja är ju det som är hopplöst att veta... Hade inte mkt symptom med dotter heller. Mådde aldrig illa osv. Jag gjorde ju ett sånt test med plus och det syntes klart två streck men det ena var mkt svagare. Sen gjorde jag två såna där det står i skrift. Och ett jag gjorde var ju nog urinen för utspädd så det stod ej gravid men det andra jag gjorde, typ tolv timmar innan jag började blöda, stod det gravid 1-2veckor på. Det jag tog idag var ett sånt billigt från testaren bara, och det syndes tydligt två streck men det ena var svagare. Så kan inte riktigt jämföra känner jag. Ska ta i morgon bitti med morgonurin också...
  • jamka

M och M, blödde du bara en dag eller flera? Blöder du fortfarande? Om det var ett missfall så ska det blöda i några dagar.

Lycka till, hoppas att allt blir bra! Annars så kanske snart lyckas du igen.

• Moonlight83

Fertilitesmonitorn visade maximalt i dag och i går .Kul att det är just de dagarna som jag och sambon inte ses överhuvudtaget pga jobb.Hoppas på att det är starkt i morgon med men tror det kommer att ha gått ner igen. 
    Så jäkla surt :(

• M  och  M
    Moonlight83 skrev 2014-01-31 21:25:30 följande:
    Fertilitesmonitorn visade maximalt i dag och i går .Kul att det är just de dagarna som jag och sambon inte ses överhuvudtaget pga jobb.Hoppas på att det är starkt i morgon med men tror det kommer att ha gått ner igen.  Så jäkla surt :(

Fy vad surt! :-\
  • Whizzer

Smiter in här i tråden också, har en son som blir 3 till sommaren o försöker febrilt få till ett syskon men det vill sig inte Rynkar på näsan Vi har nog försökt intensivt nu i snart 1,5år men inget.. mer än 2 tidiga missfall Rynkar på näsan

Jag plussade ngra dagar efter nyår o var jätteglad, o vi började se fram emot ett syskon.. o så helt plötsligt efter en promenad med hundarna så har jag blod i trosorna.. f-n... hade jag inte tagit ett gravtest veckan innan så hade jag trott att det var mensen som kom..

Blödde i 7-10 dgr, precis som vanlig mens. Ingen smärta.. Googlade förstås som en idiot på allt möjligt och blev inte mkt klokare. Pratade med MVC o de trodde väl tyvärr att jag blött ut alltihopa eftersom det betedde sig som vanlig mens. De uppmanade mig att ringa gyn o kolla om jag kunde komma på undersökning där.. Ringde gyn nu i veckan (tänkte ju blöda klart först, o sen kom vardagen emellan så det dröjde ju ett tag innan jag ringde) o de trodde väl som MVC att det var ett tidigt missfall. Tyvärr har de knökafullt i bokningarna på gyn nu, tidigaste tiden att komma dit för undersökning är 26/2.. o då får jag träffa en distriktsläkare!

Hon sa ialf att man kan testa med nytt grav.test 4 veckor efter misstänkta missfallet, och om det är negativt så är det inget kvar, men är det fortfarande positivt så kan det va så att man fortfarande är gravid eller att det finns rester kvar..

Så nu är det bara att vänta in nästa mens (som aldrig kommer som den ska, den är väldigt oregelbunden) och försöka klura ut när den där jäkla ägglossningen ska komma..

O det värsta av allt, alla i bekantskapskretsen som pratar om hur LÄTT det var att bli gravid med nummer 2, det gick lixom automatiskt.. ät skit säger jag bara...

• Kingston

Whizzer: så galet frustrerande! Dels att inte veta och dels att andra människor skiter ut ungar till höger och vänster! No problems what so ever....
    Välkommen till tråden hur som helst. Hoppas det löser sig för er

• M  och  M
    Whizzer skrev 2014-01-31 22:45:43 följande:
    Smiter in här i tråden också, har en son som blir 3 till sommaren o försöker febrilt få till ett syskon men det vill sig inte  Vi har nog försökt intensivt nu i snart 1,5år men inget.. mer än 2 tidiga missfall Jag plussade ngra dagar efter nyår o var jätteglad, o vi började se fram emot ett syskon.. o så helt plötsligt efter en promenad med hundarna så har jag blod i trosorna.. f-n... hade jag inte tagit ett gravtest veckan innan så hade jag trott att det var mensen som kom.. Blödde i 7-10 dgr, precis som vanlig mens. Ingen smärta.. Googlade förstås som en idiot på allt möjligt och blev inte mkt klokare. Pratade med MVC o de trodde väl tyvärr att jag blött ut alltihopa eftersom det betedde sig som vanlig mens. De uppmanade mig att ringa gyn o kolla om jag kunde komma på undersökning där.. Ringde gyn nu i veckan (tänkte ju blöda klart först, o sen kom vardagen emellan så det dröjde ju ett tag innan jag ringde) o de trodde väl som MVC att det var ett tidigt missfall. Tyvärr har de knökafullt i bokningarna på gyn nu, tidigaste tiden att komma dit för undersökning är 26/2.. o då får jag träffa en distriktsläkare! Hon sa ialf att man kan testa med nytt grav.test 4 veckor efter misstänkta missfallet, och om det är negativt så är det inget kvar, men är det fortfarande positivt så kan det va så att man fortfarande är gravid eller att det finns rester kvar.. Så nu är det bara att vänta in nästa mens (som aldrig kommer som den ska, den är väldigt oregelbunden) och försöka klura ut när den där jäkla ägglossningen ska komma.. O det värsta av allt, alla i bekantskapskretsen som pratar om hur LÄTT det var att bli gravid med nummer 2, det gick lixom automatiskt.. ät skit säger jag bara...

Vi sitter i ganska lik sits då :-\
  • M  och  M

Ska strecket alltid bli starkare på en grav.test ju längre graviditeten går eller?

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?