Ampin skrev 2013-05-07 22:04:57 följande:
Så jobbigt. Nu vet jag ju inte alls om det är det som du har men hjärtat kan ibland slå extraslag som kallas SVES och VES (supraventrikulära extraslag resp. ventrikulära extraslag) och sådana har mer eller mindre alla människor, bara i väldigt varierande omfattning. Det är normalt. Vet att det hos vissa kan det påverkas (bli fler) av ex. koffein och stress. Om man tar ett EKG så syns dessa dock, tog dem EKG på VC under tiden du kände av extraslag? Hoppas det ger med sig snart!
Ampin skrev 2013-05-07 22:04:57 följande:
Så jobbigt. Nu vet jag ju inte alls om det är det som du har men hjärtat kan ibland slå extraslag som kallas SVES och VES (supraventrikulära extraslag resp. ventrikulära extraslag) och sådana har mer eller mindre alla människor, bara i väldigt varierande omfattning. Det är normalt. Vet att det hos vissa kan det påverkas (bli fler) av ex. koffein och stress. Om man tar ett EKG så syns dessa dock, tog dem EKG på VC under tiden du kände av extraslag? Hoppas det ger med sig snart!
Nä jag fick ju ingen tid på VC igår när jag hade så mkt. Och idag när jag fick så hade det ju lugnat sig så jag kände mig som en hispig hypokondriker :-\ Jättebra läkare dock, hon tog det ändå på allvar liksom. Så ekg gjordes och visade inget men jag skulle även få ha en dosa av nåt slag ett längre tag för att se om det ekg:ett visar nåt. Men nu känns det som om det slutat. Har verkligen hållit på den veckan jag tror mig att ägglossningen är på G. Kan det inte vara hormonellt också, tycks ha hört det nånstans...