• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Hjärtat78

Maybe: Skönt att allt såg bra ut!! Det var först när jag kände sparkarna som graviditeten kändes på riktigt :)

Vår lille prins BF 130526
  • Malphie

Då var man sjukskriven en månad till...suck!! Har varit hos sjukgymnast och läkare idag och konstaterat foglossning. Har köpt ett bälte, men läkaren var skeptisk till att det skulle fungera då jag har främre foglossning. Jag testar, hjälper det så hjälper det.

Det jobbiga är att inte veta om den lill* mår bra eller ej där inne. Känns långt kvar till nästa UL. Har ju varit rätt orolig för det lilla livet med tanke på hur ont jag har haft.

• Tant Groda

Malphie: Inte kul att ha ont. Är också sjukskriven för bäckensmärta. Dock bara 25% då jag ville testa det först.
    Orolig är jag som bara den. Inte så mycket symtom mer än smärtor i bäckenet och en växande mage. Den 18/2 är rul och det är ju ganska snart. Även om tiden dit känns lång

• pussel

Ååå, denna ständiga oro! :-/ Jag får frågan var och varannan dag på jobbet om jag verkligen inte känner några rörelser än och får höra att magen är så liten, vilket så klart gör att mina tankar sätter igång... Jag vet ju att jag är gravid och jag känner ju hur magen växer så sakta, men ändå. Vi har UL 21/2 så det ska bli skönt att få bekräftat att allt är som det ska där inne!

Kommer ni att ta reda på könet vid UL? Vi är alldeles för nyfikna för att kunna låta bli (om h*n vill visa). Vi har dock redan en stark känsla av att det kommer vara en liten tjej.

• Tant Groda

Ang kön vet vi inte. Vi har stark känsla av en pojke och det hade kunnat vara skönt att veta, men är kluven

• Malphie

Får jag gnälla lite??

Idag är det 15+2 och jag tycker att det är så långt kvar till nästa ultraljud. Jag känner inget, jag har haft så ont och jag tycker inte det händer något med magen...jag är orolig. Skitorolig!!

Hur har ni haft det och gjort? Jag vet ju att Maybe gjorde ett extra UL och det hade jag oxå velat göra, men samtidigt är det som min man säger...när vill jag göra nästa? Och nästa? Kommer jag att stoppa?

• stegen
    Malphie skrev 2013-02-07 13:42:51 följande:
    Får jag gnälla lite??

Idag är det 15+2 och jag tycker att det är så långt kvar till nästa ultraljud. Jag känner inget, jag har haft så ont och jag tycker inte det händer något med magen...jag är orolig. Skitorolig!!

Hur har ni haft det och gjort? Jag vet ju att Maybe gjorde ett extra UL och det hade jag oxå velat göra, men samtidigt är det som min man säger...när vill jag göra nästa? Och nästa? Kommer jag att stoppa?

Jag känner samma är i vecka 15 (14+3), tänkte ringa BM och se om vi kanske kan försöka lyssna på hjärtljud.

Känns som oron gör att man snart gör ett nytt UL annars för att se att allt ser bra ut och jag har 5-6 veckor kvar till RUL.

(Jag följer er här i tråden, är också gravid genom RMC dock inte genom IVF som ni utan makesinsem)
  • Malphie

Stegen, välkommen hit :)

Min BM sa igår att hon inte ville lyssna efter hjärtljud för risken är att hon inte hittar det då här tidigt och då blir man inte lugnad utan bara ytterligare orolig.

• Tany

Hjärtat: När du använt crinone, kändes det block slidan?

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö