• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Maybe

Vi kanske kan få ärva lite kläder och kanske småsaker av kompisar men annars får vi nog köpa det mesta själva. Tänkte köpa en del på blocket men vill gärna ha en del nytt också. Barnvagn blir på blocket iallafall.
    Min bästa kompis syr jättemycket superfina babykläder så jag oroar mig inte ett dugg över klädfrågan =)
    Babygym osv kanske vi får låna av henne eller så köper vi nytt eller så får vi som present av min sambos föräldrar.   

• pussel

Maybe, ja det var ugglan. Ja lekfilt heter det nog, den kändes mjuk och go att ha på golvet för den lill*.

• Maybe
    pussel skrev 2013-02-03 10:07:25 följande:
    Maybe, ja det var ugglan. Ja lekfilt heter det nog, den kändes mjuk och go att ha på golvet för den lill*.

Jag ville också ha ugglan =) Tog tillochmed foto på den när vi va på Ilva förra veckan och skickade till min kompis =)
    Vi har hittat en byrå på Ilva som vi tänkte köpa. Kostar ca 1100 kr och va precis lagom hög för oss.
    Två smala lådor högst upp och så tror jag det är 4 lådor som är normalstora eller vad man ska säga.

Den ska va till kläder och om vi får någon låda över är det bara bra då vi ahr lite ont om förvaring här hemma Glad    
  • Miilli81

Jag har handlat mammakläder på asos.com, billiga och bra kläder!!

Jag har kikat på den ugglefilten och den är sååå fin!!!

• cornelia95

Jag var på barnens hus i Burlöv och det var väldens kö både in och till kassorna:( men jag lyckades få med mig brio babyskyddet hem:) verkar vara värt all köande, hostande folk och all trängsel..tyvärr orka jag inte kolla på någon annat då det tog alla mina krafter att få lådorna till kassan genom all folkmängd. Verkade som om alla skulle ha detta babyskydd och det gick fort åt...jag råkade slå till en skylt så den välte på någon medan jag slet åt mig kartongerna:)

pussel skrev 2013-02-01 12:46:17 följande:
    Jag tänkte också höra om det var någon som var och fyndade i onsdags? Vi hade tänkt att åka och kolla på det babyskyddet, men vi glömde helt bort det! Hoppas att det kommer igen. Miilli81, det ligger ett barnens hus vid Burlöv Center. Vi var på ett vid Väla i Hbg förra helgen och kikade lite, men jag tyckte inte att den butiken var så bra.

• Annanax

Vi har haft otrolig tur och fått ärva sängar, gåstol, kläder och leksaker i massor av vår dotters kusiner. Nu behöver vi en ny uppsättning till och blir det pojkar får vi nog se över kläderna...

• Maybe

Idag ska jag tillbaka till KK på kontroll.
    Problemet är bara att jag inte ser vad sköterskan skrivit för tid! Hon har skrivit 14. krumelur 5 ungefär. Och jag misstänker att det ska stå 10.05 eller 14. 15, men jag vill ändå ringa och kolla för säkerhets skull. Det är stor skillnad på 14.05 och 14.55.
    Så jag har ringt till kk och suttit i telefonkö hela morgonen!!

Visst det är måndag morgon och många som väntat hela helgen ringer nu. Men herrej*vlar vilken telefonkö!!!!   

• Maybe

Det har gått bra!! 
    Hematomet hade gått ner till ca 1 cm och bebisen levde Glad
    Nu kommer det verkligen gå bra!!
    Men jag fattar ändå inte riktigt att jag är gravid Flört   

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö