• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Annanax

Jag hade också huvudvärk i början, jag tror det berodde på trötthet och hormoner. Är sjukskriven nu och jobbar bara halvtid från måndag. Det ska bli skönt och lugnande! Vi har dessutom någon konstig magsjuka som kommer och går så känner mig väldigt sliten.

• pussel

Jag har också drabbats av en obeskrivlig trötthet, vissa eftermiddagar känns det som om jag skulle kunna somna sittandes. Det kan ju bero på att jag fortfarande har svårt att få i mig ngt annat än mackor, och tyvärr inte de grova nyttiga mackorna utan gärna söt sirapslimpa med bara lite ost på! Men magen växer i alla fall så bebisen tar väl vad den behöver och så får jag ta det som blir över... Har ni börjat handla saker än? Vi har börjat kolla lite smått, men det är ju en djungel med bebisgrejer där ute! Vi tror att vi har bestämt oss för vilken vagn vi vill ha i alla fall, så det blir nog inköp efter UL i nästa vecka.

• Maybe

Jag känner att den huvudvärken jag får nu på kvällarna gör mig så allmänpåverkad! Känns som all energi sugs ut genom huvudet som håller på att sprängas och blir helt varmt. Jag blir även lite illamående när jag får huvudvärken och kan verkligen bara ligga i soffan.

I morse när jag vaknade o skulle upp o kissa va jag så stel i hela kroppen och lite öm så jag kunde knappt gå. Kändes allmänt konstigt i hela kroppen.   När jag gick o la mig igen kändes det som jag låg i en alldeles för mjuk säng, inte alls skönt för min stela och ömma kropp.
    Vet inte vad det va som hände egentligen men jag misstänker att det är förkylning på gång Rynkar på näsan  

• Karin13

Pussel: Vilken vagn har ni bestämt er för? Det är ju som du säger en djungel av saker, så det kan vara kul att höra vilken ni ska ha. Vi har inte köpt några saker än. Just nu är det stora projektet att renovera barnrummet, så i morgon blir det att välja tapeter.

• pussel

Tapeter är inte alltid heller det lättaste att välja... Glad Vi har kollat på en Crescent Trike. Min sambo är rätt lång så vi har haft lite svårt att hitta någon som passar honom så att han inte behöver gå dubbelvikt. Jag har varit lite skeptisk mot 3-hjuliga vagnar men den kändes väldigt stabil när vi provade den i butiken. Triken verkar vara rätt ny på marknaden så jag har inte hittat så jättemånga recensioner eller jämförelser, men de jag har läst har verkat vara bra. Just nu har de erbjudande på den på beba.se (butik i Malmö), vilket ju är bra eftersom vi inte har hittat några begagnade till salu. Jag tycker det är jättesvårt med vagn, de kostar ju ändå rätt mycket pengar så man vill ju gärna att det ska bli bra med en gång. Vilka vagnar har ni andra tittat på? 

• Annanax

Jag har inte riktigt haft ork att ta tag i vagninköp. Det enda jag är säker på är att babyskydden ska passa i, så att de inte väcks i flytt mellan bil och vagn. Det saknade jag med min tjej. Vi har köpt babysitter, så nu har vi två, men annars väntar vi lite till med inköpen.

• Maybe

Vi vill ha en vagn med 4 fasta lika stora hjul, teleskop handtag, kan användas både som sittbagn o liggvagn och inte vara för låg. Dessutom måste den få plats på halva kombiutrmmet i bilen.
    Vi är båda långa, har hund och vill kunna röra oss obehindrat ute i skogen.  

Vi är nyfikna på Brio Happy men har lång tid på oss att kolla på fler alternativ.

Jag vill ha babyskydd med adapter i bilen så man kan ta in och ur hela babyskyddet men min sambo är svårövertalad eftersom det blir dyrare. Han säger att det är onödigt och bättre vi tar upp bebisen och dessutom använder vi bara babyskydd i några månader.      

• Karin13

Vi har varit och tittat på vagn idag, men det är verkligen en djungel. Känner mig lite lätt förvirrad. Vi är nog inne på någon modell med ledade mindre framhjul. Eftersom jag åker endel buss och tåg vill jag ha en vagn som är lätt att styra och inte är för stor. Vi vill också ha en med både sittdel och liggdel. Ska vi däremot kunna använda det babyskydd som vi har fått ärva blir vi lite begränsade i vilka märken på vagn dom fungerar. Det som är bra på en vagn är inte bra på en annan och tvärt om, suck!

• Egget13
    Malphie skrev 2012-12-02 13:26:50 följande:
    Tog du något? På KK tyckte de att jag skulle börja med katrinplommon.
    Kan rekommendera Luctulos från apoteket, helt surveränt mot trög mage, jag blev rekommenderad det av min barnmorska när jag började ta järntabletter. 

Har BF 7 mars 2013 och blev gravid på första försöket på RMC Malmö :) 
  • Egget13
    Tany skrev 2013-02-01 18:18:29 följande:
    jag är på ruvardag ( igår hade FET) Jag tar crinone två gånger / dag och har förstoppning. vet du om förstoppning effekt implantation?
    Min barnmorska rekommenderade mig luktulos mot trög mage (äter järntabletter o är därför hård) Fråga er barnmorska så det inte kolliderar med andra mediciner om ni tar några. Detta skulle vara helt orfarligt då det inte går ut i blodet utan direkt ner till tarmen, varning bara, håll er hemma för första gången man tar det så "lossnar allt i tarmen"  Är nu i v. 37+2 och har tagit det i några veckor..

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp 
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö