• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • pussel

Egget13 vi kommer att ärva ett skötbord att ha på badkaret och sedan bara ha en skötbädd eller liknande i sovrummet. Vi har ett sovrum för lite så bebisen kommer att få "bo" i vårt sovrum tills vi hittar något större. 

• Tant Groda

Fanns tydligen billiga i Ullared!

Vill också ha barnet mot mig så länge barnet har behov av det!

• Maybe
    Egget13 skrev 2013-02-18 18:08:22 följande:
    Nej, han var inte den som varken skämtade eller verkar fatta skämt. Min sambo försökte skoja med han men han fick en allvarsam tillintetsägande blick tillbaka o så pratade Krystoff vidare som om min sambo inte sagt nåt haha.. Om allt detta går bra och vi känner för det så tänker vi bekosta en befruktning själva och då tänker jag fråga efter honom. Man måste väl har lite mer rätt att bestämma själv när man betalar själv hoppas jag Glad
    Får man göra privat på RMC?
  • Maybe

Jag vill ha barnet mot mig sålänge barnet inte säger eller visar på annat sätt att det föredrar att sitta framåt.
    När barnet är intresserad av omgivningen och pekar på en hund och säger vovve tex. Men när barnet sover i sittvagn (vi vill ha en sån där man kan ha först liggvagn och sen sittvagn i samma) kan det va bra att bara ändra handtaget och  ha barnet mot sig så man kan ha lite koll.
    Tror inte det finns en vagn som har exakt det jag vill ha egentligen, så vi kommer nog få offra en del av önskemålen iallafall.  

• Tant Groda

Maybe: buggaboo kommer ut med en ny vagn. Blev väldigt positivt överraskad och vi kommer välja den. Liten och smidig och ändå terrängvagn! Buffalo! Finns att läsa på nätet och kommer i butik 15 mars

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-02-18 21:41:01 följande:
    Maybe: buggaboo kommer ut med en ny vagn. Blev väldigt positivt överraskad och vi kommer välja den. Liten och smidig och ändå terrängvagn! Buffalo! Finns att läsa på nätet och kommer i butik 15 mars

Teoretiskt sätt hade den säkert varit jättebra. Men det är inte vår stil på vagn, vi är mer emmaljungatyper eller vad man ska säga Glad
    Dessutom, en så pass ny vagn kommer vara för dyr i augusti. Sambon har satt gränsen vid runt 3000 kr. Vi tänkte köpa begagnat 
  • Egget13
    Maybe skrev 2013-02-18 21:31:31 följande:
    Får man göra privat på RMC?
    Jag fick den uppfattningen att man får göra det. Min ivf blev nämligen godkänd dagen innan jag fyllde 39 så man kan säga att jag hann precis i mål. Han sa att hinner den bli godkänd innan 39 så betalar landstinget då detta är deras gräns, hinner du fylla 39 får ni betala själva men remissen gick ju dit oavsett.. 

Oavsett så känns det rätt bra att veta vad som funkar på mig, vilka mediciner och doser samt att microinjektion krävs så spar man nog lite pengar. Sen vill jag ha krystoff igen för han har ju tillgång till sina anteckningar och kan läsa sig till hur man behandlar mig på bästa sätt. Både jobbigt och dyrt o börja om på ny klinik känns det som så jag hoppas verkligen att man får det :)
  • Tant Groda

Maybe: emmaljunga är alldeles för tung för min del. Är tvungen att ha en lätt vagn.
    Jag har faktiskt aldrig gillat bugga och hade aldrig tänkt på en om det inte var för Buffalo.

• Karin13

Tant Groda: Vad härligt att Rul gick bra och att allt såg fint ut med er lilla tjej.

• Annanax

Egget 13, har ni många ägg i frysen? Rmc gör ju bara fet privat. Min erfarenhet är att man inte kan välja vem som gör återföringen ion att det handlar om schema och timing, men önska kan man alltid göra!! :)

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö