• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • JeLi76

Hej, jag hänger gärna med här också. Är gravid efter vårt andra IVF-försök på RMC i Malmö. Vi hade ÄP 9/1 och ET 12/1 och testade positivt 23/1. Jag tjuvtestade redan dagen innan och fick direkt ett starkt plus på stickan. Flört Nu på fredag 22/2 ska vi på ultraljud och förhoppningsvis får vi se ett pickande hjärta.

Stort Grattis till alla er andra som också har lyckats!

• Maybe
    stegen skrev 2013-02-19 11:19:43 följande:

Frågade dessutom hur länge jag skulle ta Bvitaminerna och det visste inte hon utan skulle fråga min BM, ganska pinsamt när det är dem som ordinerat dem.

Till mig sa de att jag skulle ta både folsyran och B12 vitaminerna till vecka 12.
  • stegen
    Maybe skrev 2013-02-19 15:20:56 följande:
    Till mig sa de att jag skulle ta både folsyran och B12 vitaminerna till vecka 12.

Så olika dom verkar ja koll på saker och ting! Men V12 trodde BM också men som sagt hon visste inte och trodde absolut kliniken skulle ha koll på det dom ordinerar.
  • Hjärtat78

Till mig sa Margareta på Rmc att äta Folsyra till v 12 och B12 var det ingen begränsning, eftersom jag har B12s brist så måste jag ta dom.

Igår gick jag in i vecka 27 och tiden bara springer iväg :)  Den 6 april ska vi på UL och se vårt hjärta ännu en gång.
    Är sjukskriven minst 1 vecka pga jag har så ont i ligamenten och kroppen säger till att dra ner på tempot efter jobba långa pass där jag står 9 till 11 timmar om dagen i butiken och bröt ihop hos barnmorskan idag.. Så hennes order var vila!! Annars är allt bra med lillen och hans hjärta lät som ett tåg sa hon ;)

Grattis JeLi76!!

Vår lille prins BF 130526
  • Annanax

Det låter klokt med vila, Hjärtat! Fika med vänner, läsa bok och bara må bra! Kram!

• Hjärtat78

Tack Annanax och tar tacksamt emot dina råd!!! Vill bli smärtfri och få njuta av dom sista veckorna innan lillen kommer :) Kram

Vår lille prins BF 130526
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö