• stegen

Vi gravida från RMC Malmö

Malphie skrev 2012-12-17 09:12:41 följande:
    Skulle ha träffat Margareta, men det blev en Karina istället. Henne gillade jag inte alls...

Måste bara hoppa in här, blir så ledsen när jag läser detta. Har också haft Karina, och hon lyckades ge mig några sömnlösa nätter och många tårar. Har aldrig haft en läkare som hanterar en ULstav så hårt som hon!
  • stegen
    Malphie skrev 2013-01-25 18:34:42 följande:
    Stegen: Då hade hon inte bara en dålig dag när jag var där... Det gjorde skitont, men jag trodde i min lilla värld att det berodde på att jag fortfarande var öm efter min överstimulering.

Jag var inte överstimulerad iallafall och det var fruktansvärt bara när hon gjorde VUL, än värre blev det när hon punkterade äggblåsor, men det hade jag räknat med att det skulle göra ont.

Var livrädd för att det var hon som skulle göra graviditetsvul men blev så glad när det var Margareta! Det var lycka!
  • stegen
    Malphie skrev 2013-02-07 13:42:51 följande:
    Får jag gnälla lite??

Idag är det 15+2 och jag tycker att det är så långt kvar till nästa ultraljud. Jag känner inget, jag har haft så ont och jag tycker inte det händer något med magen...jag är orolig. Skitorolig!!

Hur har ni haft det och gjort? Jag vet ju att Maybe gjorde ett extra UL och det hade jag oxå velat göra, men samtidigt är det som min man säger...när vill jag göra nästa? Och nästa? Kommer jag att stoppa?

Jag känner samma är i vecka 15 (14+3), tänkte ringa BM och se om vi kanske kan försöka lyssna på hjärtljud.

Känns som oron gör att man snart gör ett nytt UL annars för att se att allt ser bra ut och jag har 5-6 veckor kvar till RUL.

(Jag följer er här i tråden, är också gravid genom RMC dock inte genom IVF som ni utan makesinsem)
  • stegen

När vi gjorde VUL så var det i princip samma. Besöket tog 5-10min, in upp i stolen, mäta visa hjärta skriva ut bild och grattis typ. Sen att jag skulle ringa mvc och boka tid för inskrivning.

• stegen
    TheMrs81 skrev 2013-02-19 10:40:50 följande:
    Det där lät väldigt typiskt för RMC, har alltid tyckt att alla besök där är så snabba inte precis att de tar sig tid.

Men då vet lite vad jag har att vänta.

Frågade dessutom hur länge jag skulle ta Bvitaminerna och det visste inte hon utan skulle fråga min BM, ganska pinsamt när det är dem som ordinerat dem.
  • stegen
    Tant Groda skrev 2013-02-19 11:29:38 följande:
    Stegen: fick det svaret också och sen när jag frågade bm så såg hon helt frågande ut och sa att man brukade äta dem till v12

Maybe: Är lite allergisk mot Emmsljunga, men brio gillar jag! Happy är jättefin.

Ungefär samma svar jag fick av min BM. Tror jag slutade ungefär då, kanske lite tidigare då jag hade fruktansvärt illamående och klöktes upp det mesta i tablettväg utom mina räddare lergigan comp, som smaka vanilj

Har försökt få tag på min BM hela förmiddagen, men det är bara telefonsvarare där man ska prata in och denna förkylningen ger mig hostattaker så vågar inte riktigt....jag vet lite tramsigt men har redan fobi för telefonsvarare!
  • stegen
    Maybe skrev 2013-02-19 15:20:56 följande:
    Till mig sa de att jag skulle ta både folsyran och B12 vitaminerna till vecka 12.

Så olika dom verkar ja koll på saker och ting! Men V12 trodde BM också men som sagt hon visste inte och trodde absolut kliniken skulle ha koll på det dom ordinerar.
  • stegen
    Annanax skrev 2013-03-04 23:10:46 följande:
    Helt vanligt. Via mödravården.

Ok, tänkte på var, vi bor ju nära ska göra mitt på Nova, Ystad.
  • stegen
    Annanax skrev 2013-03-05 00:05:37 följande:
    Jag gjorde mitt på mödravården i Ystad. Inte Nova. Men de har 3D även där.

Ok, antog att det var vanligast man använde det på tul senare och inte på sitt rul, hoppas kan man! Har tid nästa vecka.

Har du någon aning om hur Nova är, de har ju inte haft eget UL så länge, känner ingen som gått dit utan de har varit på lasarettet eller på emmakliniken i Malmö.
Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö