Vi gravida från RMC Malmö
Jag har Bf den 15 juni, känns både nära och långt bort. Det börjar bli lite tungt, så det är skönt att jobba halvtid. Hjärtat, hoppas du slipper havandeskapsförgiftning.
Jag har Bf den 15 juni, känns både nära och långt bort. Det börjar bli lite tungt, så det är skönt att jobba halvtid. Hjärtat, hoppas du slipper havandeskapsförgiftning.
Hjärtat vad tråkigt att du inte kommer på tisdag, men det viktiga är ju att du och barnet tar det lugnt. Hoppas trycket sjunker. Det är i alla fall skönt att du har så nära till BF.
Jag kommer också! Ska på föräldrautbildning på em, men hinner träffa er en stund innan.
Jag frågade min bm angående besök på förlossningen i Lund. När svininfluensan kom tog man tydligen bort den möjligheten och vad hon visste hade den aldrig återinförts, men hon var inte helt säker. Jag vill gärna besöka förlossningen, så hör ni något annat skriv det gärna här.
Annanax: För mig går det bra imorgon. Jobbar min sista dag på onsdag, så vill ni kan jag ändra till en annan dag. Vad skönt att allt såg bra ut med tvillingarna. Vi vet inte heller könet på vår bebis och folk gissar väldigt olika. Ska bli kul att se vem som har rätt.
Hmm... finns det två Espresso House? Jag letar letar lite, borde väl hitta sportbaren. Är snart på väg från Lund, för det var väl 12.30 vi sa?
Tack själv Annanax! Det var väldigt trevligt, så vi får se till att det blir snart igen.
Hjärtat, vad spännande att det börjar närma sig. Vi hämtade babyskydd och vagn helgen som var och det kändes väldigt konstigt och lite overkligt.
Malphie: Vad bra att du pratat med bm, precis vad jag tänkte råda dig att göra. Vad jag har förstått finns det väldigt bra hjälp att få. Har kompisar som känt samma sak som du. Själv är jag inte så rädd för förlossningen. Det jag oroar mig lite för är att jag ska spricka, då jag tidigare fått höra av en läkare att risken är stor att jag gör det. För min del är jag nog mest orolig att något ska gå fel, så jag tvingas till ett kejsarsnitt. Det är jag inte så sugen på. Jag har även dålig erfarenhet av sjukvården sedan tidigare, så jag har lite svårt att lita på sjukvårdspersonal. Men där är min man en klippa, så utan honom klarar jag mig inte. Men ta emot all hjälp du kan få för det är inte meningen man ska vara rädd.
Jag har gått på yoga på babygruppen. Vi pratade mycket om förlossningen, gjorde andningsövningar och fick testa olika ställningar som kunde vara bra. Jag tycker kursen gav mig en hel del, så jag är nöjd. Fast det är klart den kostade ju endel, men jag kunde använda mitt friskvårdsbidrag.