Vi gravida från RMC Malmö
Hjärtat: Vad skönt att du mår bättre och vad spännande att ni snart är tre. Lite nervöst också kan jag tänka mig. Då blir du kanske först ut i den här tråden.
Hjärtat: Vad skönt att du mår bättre och vad spännande att ni snart är tre. Lite nervöst också kan jag tänka mig. Då blir du kanske först ut i den här tråden.
Jag fikar gärna. Slutade jobba i onsdags så jag kan de flesta dagar. Tisdagar har vi föräldrargrupp mellan 15 och 17. Känns väldigt konstigt att man inte ska jobba på nästan ett år. Har nog inte riktigt fattat det ännu. Kommer nog ta ett litet tag för mig att komma in i mitt "nya" liv. Har lite blandade känslor inför att vara hemma måste jag erkänna.
Malphie: Vad skönt att det verkar vara bra med bebisen. Blev också lite nervös när jag först läste att du låg på förlossningen. Vad bra att du fick komma in så snabbt. Hjärtat: Då blir du kanske nummer två då:) Har totalt missat att Miilli81 fått sin bebis. Vad kul!
Äter också en massa järntabletter, två om dagen. Mitt Hb låg på 105 förra gången jag var hos bm. Kanske därför jag känner mig rätt trött ibland. Men min mage blir också stenhård, så jag är inte så förtjust i att äta järn. Kanske ska testa katrinplommonjuice. Annars har jag också hört att kiwi ska vara bra och bm rekommenderade även blåbär.
Malphie: Vad skönt att allt var bra! Det är alltid bättre att åka in och kolla om något känns fel. Vad bra att personalen var trevlig i Lund, jag hoppas ju på att få föda där. Min moderkaka ligger i fram och det dämpar nog endel. Det tog väldigt lång tid innan jag kände några rörelser alls. Sen bara någon gång per dag, vilket gjorde mig lite nervös. Nu i vecka 36 är bebisen så stor, så nu känner jag den utan problem. Det viktiga är nog att man kollar när det inte känns som det brukar.
Oj, verkar som om det råder lite delade meningar om det där med blåbär:) Jag har egentligen ingen aning så jag googlade lite. Det verkar som om färska blåbär ger lös mage och torkade blåbär/blåbärssoppa o.s.v ger hård och det var i och för sig färska bm rekommenderade.
Annanax: Ingen aning, men en vild gissning är att de räknas som färska. Känns lite snurrigt det här med blåbär, så jag kanske ska hålla mig till katrinplommon och kiwi:)
Annanax: Körtelfeber är inget kul, vet av egen erfarenhet. Fast skönt att det kom innan bebisarna. Hoppas er lilla tjej kryar på sig snart.
Grattis Libra! Det är en fantastisk känsla när man får se det där lilla hjärtat slå.
Jag fikar gärna. Går också hemma med gravpenning. Är van att träffa mycket folk på jobbet och plötsligt har jag bara mina katter att prata med:) Känns lite konstigt, men jag vänjer mig nog. Sen när bebisen kommer blir det säkert bättre. Det är ju skönt att vara hemma också. Jag kan de flesta tider nästa vecka, utom tisdag kväll.