• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Tant Groda, låter ju inte speciellt kul. Hoppas bebisen tänker ändra läge så du inte behöver må så här fram till förlossningen. Har full förståelse för att du inte känner för några längre utflykter. Synd, för jag hade gärna velat träffa dig. Men vi kan absolut ses när bebisarna kommit ut. Ta det lugnt och sköt om dig. Tur i alla fall att du hunnit sluta jobba.

• Karin13

Kom på att jag inte skrivit här på ett tag. I dag har jag bara 8 dagar kvar till BF! Känns väldigt spännande och nervöst. Än så länge har jag inte känt några tecken på att bebisen är på väg, så jag gissar på att jag kommer gå över tiden. Känner mig lite tung och otymplig, men annars har jag ingenting att klaga på. Sen jag slutade jobba har jag mått riktigt bra! Så de senaste veckorna har jag ägnat åt att träffa vänner och få i ordning här hemma.

Tant Groda: Vad skönt att du mår bättre! Hoppas det håller i sig!

Hjärtat: Vilken fin liten pojke ni har fått. Grattis igen! Tråkigt att du inte har mått bra efter förlossningen, men det låter som om det är på rätt väg.

Annanax: Härligt med ul och att allt såg bra ut. Ja, det ser ut som om ni har en bebis som tar för sig lite mer än den andra:)

Stegen: Vad skönt att allt såg bra ut för er också! Kan tänka mig att det inte känns jättekul att bli skickad akut på ul.

• Karin13

Malphie: Vad härligt att ni blev så nöjda med profylaxkursen. Blev aldrig av att vi gick någon men vi hoppas på att förlossningen går bra ändå. Hoppas att allt går bra i morgon och att det inte är någon fara med leverfläcken, förstår om du är nervös. För min del händer det inte mycket. Bf närmar sig, bara 3 dagar kvar men inga tecken på att något skulle vara på gång. Den här veckan har gått extremt långsamt och jag vill bara att något ska hända. Om någon har några bra förslag på vad jag ska sysselsätta mig med medan jag väntar mottages dessa tacksamt:) Har nämligen väldigt tråkigt för tillfället. Hoppas allt är bra med er andra!

• Karin13

Var hos barnmorskan idag, för förhoppningsvis sista gången. Allt såg bra ut och huvudet var äntligen fixerat. Så nu får man bara hoppas på att det snart sätter igång.

• Karin13

Fler än jag som börjar närma sig. Blir en spännande sommar! 4-5 veckor går väldigt fort.

• Karin13

Tant Groda: Då misstänker jag att vi har likadana vagnar stående hemma. För visst var det en Buffalo ni skulle ha. Vilken färg blev det? Här blev det en blå:)

• Karin13

Maybe: Vad tråkigt att ni inte hinner gå någon föräldrakurs. Tror att det är likadant på det MVC där vi går. Vi gick den sista kursen innan sommaren och den var slut för två veckor sedan. Sen finns det nog ingen förrän hösten. Är du rädd tycker jag du ska ta upp det med din barnmorska, så kan hon förhoppningsvis hjälpa dig och svara på frågor du har. Här där vi bor har de både manmagrupper och pappagrupper efter att barnet är fött. Kolla om det finns där du bor. Kanske inte ersätter föräldrakursen men är säkert väldigt bra att gå, speciellt med första barnet.

• Karin13

I morse vid 07.18 föddes vår lille kille, punktligt på beräknad dag. Fort gick det också. Vattnet gick vid 00.05 och vi åkte in vid 03.30. Då var jag öppen 7 cm, så det var bara att köra. Är jättenöjd med personalen i Lund, hur bra som helst. Så nu ligger vi på BB och myser. Man är rätt slutkörd.

• Karin13

Malphie: Hoppas det går bra för dig. Om du fortfarande är kvar i Lund så ligger jag i samma hus som du, två våningar upp.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö