• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Idag fick jag reda på att våra grannar ska ha barn en vecka innan oss. Känns kul! Vi kanske kan åka tillsammans in till förlossningen:))

• Karin13

Jag är i vecka 18 och min mage syns inte så mycket. Jag ser att den blivit större, men det är inget man tänker på när jag har kläder på mig. Har även märkt att den oftast är större på kvällen än på morgonen.

• Karin13

Grattis till dig också Cornelia! Ja, visst känns det skönt när allt är bra och man ser den lill* röra sig.

• Karin13

Malphie: Låter ju inte så kul. Hoppas barnmorskan kan hjälpa dig. Maybe: Håller tummarna för att allt ser bra ut på ultraljudet.

• Karin13

Trevlig helg till er också! Malphie vila nu och ta hand om dig själv. Hoppas att du snart mår bättre och bara kan njuta av att du äntligen är gravid.

• Karin13

Jag är i vecka 20 i morgon och har inte vågat köpa några saker ännu. Tittade idag men väntar nog lite till. Sen har jag sju syskonbarn, så det mesta kan vi ärva. Är nog bara vagn vi behöver. Köpte ny Bh idag och fick ta två storlekar större på kupan än jag brukar ha. Inte konstigt att mina gamla känts små. Undra var det här ska sluta:)

• Karin13

Malphie: Hoppas att allt ordnar sig till det bästa för dig och att det inte är något allvarligt. Så du får lite lugn och ro efter allt du gått igenom.

• Karin13

Jag var inte på Barnens hus i onsdags, men det finns ett på Svågertorp och ett vid Burlövs center. Vi bor 5 min från Burlövs center, så det får nog bli ett besök någon dag. Någon som vet var man köper snygga, sköna och inte allt för dyra mammakläder? Insåg igår att jag inte har några byxor...

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö