Vi gravida från RMC Malmö
Annanax: Stort grattis till tvillingarna! Har känns det nu när det har gått några dagar? Hjärtat: Välkommen hit och grattis till att ha blivit gravid.
Annanax: Stort grattis till tvillingarna! Har känns det nu när det har gått några dagar? Hjärtat: Välkommen hit och grattis till att ha blivit gravid.
Idag var jag på KUB test, jag är ju över 33 (eller snarare jag är 33). Allt såg bra ut och det var riktigt kul att se att det faktiskt var någon där inne som rörde sig riktigt mycket. Nu känns det lite mer som om jag faktiskt är gravid. Har haft lite svårt att tro på det.
Hjärtat: Jag är i vecka 13. Tiden går fort... Fast jag längtar tills det syns att jag är gravid. Just nu ser jag ut som vanligt.
Att tacka ja eller nej till ett KUB test tyckte jag var ett jättesvårt beslut. För vad gör man om resultatet visar på en hög risk? För min del gjorde jag testet mest för att jag behövde veta att det verkligen fanns ett levande barn där inne. Resultatet var inte det viktiga.
Tant Groda: Vi har också 50 % risk att vårt barn är sjukt. Min man har en genetisk sjukdom. Hans sjukdom kan man dock inte se på några test, inte ens med pgd. Så vi får bara hålla tummarna. Nu kan man ju leva med hans sjukdom, men livet blir ju enklare utan. Vi har ju funderat mycket på det här med att skaffa barn, men ingen läkare har avrått oss. Så nu kör vi. Fast klart man önskar att barnet är friskt.
Tant Groda: Han har von Willebrands sjukdom, en typ av blödarsjuka. Så han är kanske lite sällsynt:)) Annanax: Tack!
Annanax: Glömde säga, lycka till i morgon på VUL. Hoppas allt ser bra ut, så din man blir övertygad.
Cornelia: Kul att du också har hittat hit!
Jag bor i Åkarp och är 33 år.
En liten fråga bara. Om jag är i vecka 13+2 säger ni då att man är i vecka 13 eller i vecka 14? Tycker jag hör olika varianter hela tiden.