Man är man för gammal 46 år
Är man för gammal för att skaffa barn ? Är ihop med min kärlek som är betydligt yngre. Vi vill gärna men kan vara intressant att höra er årsikt
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 22:48
?
Är man för gammal för att skaffa barn ? Är ihop med min kärlek som är betydligt yngre. Vi vill gärna men kan vara intressant att höra er årsikt
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 22:48
?
Har sett en del sådana trådar- Först och främst förstår jag inte varför ska det ständigt pratas om att mammor 35+ är för gamla och mammor 18-25 är omogna. Ålder är väl ingen avgörande faktor för att man ska vara bra eller dålig mamma eller hur?
Det finns både bra och dåliga mammor i alla åldrar. Det är inget som säger att en kvinna som är 40+ är högutbildat, har bra ekonomi och stadigt förhållande på samma sätt att en kvinna som är under 25 inte har någon utbildning, lever på socialen och inte har någon stadigt förhållande.
SLUTA DÖMA FOLK EFTER ÅLDER!!!!
Kan vidare svara på TS fråga. Det är bara läkare som kan avgöra om du är för gammal eller inte. Är du fulltfrisk,har normal ägglosning och beredd att ta alla risker vad gäller kromosomavvikelse osv så varför inte. Att du och din partner båda känner att ni orkar och vill det är bara stor fördel. Finns det inga medicinska hinder så är man inte för gammal
Asså fan seriöst bara för att man e ung morsa så e man helt okunnig.
Och någon skrev innan att det inte var farligt fast riskerna ökar ju när det gäller downs syndrom osv...
Om du blir gravid löper du större risk att behöva specialmödravård. De flesta nackdelar som nämns nedan har med hälsa att göra.
Om du får hälsoproblem kommer du förmodligen att sägas ha en högriskgraviditet. Detta kan låta skrämmande, men betyder egentligen bara att man har hög beredskap för att ge dig den vård du behöver.
Du löper dubbelt så stor risk som en yngre kvinna att få: