Man är man för gammal 46 år
Är man för gammal för att skaffa barn ? Är ihop med min kärlek som är betydligt yngre. Vi vill gärna men kan vara intressant att höra er årsikt
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 22:48
?
Är man för gammal för att skaffa barn ? Är ihop med min kärlek som är betydligt yngre. Vi vill gärna men kan vara intressant att höra er årsikt
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 22:48
?
Nej, tycker inte det är för gammalt... Men det beror på hur man själv känner. Om du känner att du vill så varför inte? Har en kompis på 25 år vars pappa nyss fyllt 70. Hon har aldrig klagat.
Enkelt svar
Nej
Du frågar om vår åsikt gällande åldern? Några svarar ärligt vad dom tycker! Du vill inte ha den åsikten och börjat i stället klanka ner på en pappa som är 25? Det är så jävla typiskt och jag är så less på sånna här trådar? Om man är för ung är man en dålig förälder, är man för gammal så är man en dålig förälder? När är en bra ålder att skaffa barn då?
Det var ingen som bad om din åsikt där du skriver att din man eller sambo är mycket mognare och bättre förälder än en 25 åring! För att man är så omogen då? Tröttsamt att det är samma visa i alla dom här trådarna!
Du bestämmer väl själv om du orkar skaffa barn nu? Skit i andras åsikter, det sitter väl i hjärna och hjärta när man känner sig redo att skaffa barn? Och be inte om folks åsikter om du inte klarar av att höra dom! Jag fik mitt första barn när jag var 24, det betyder att man son skulle vara 22 när jag är 46, då skulle nog JAG (min åsikt) börja varva ner för att bli farmor i stället! Men jag tycker inte att du är för gammal och ingen har egentligen rätten att bestämma det åt dig ändå! Lycka till'
Personligen anser jag inte att man ska skaffa barn när man är så gammal, har barnvagnen blivit någon form av rullator numera? Bara för att samhället är byggt på ett visst sätt så är det samhället som det fel på och inte kroppen. Personligen är jag INTE för mormorsgraviditeter, för i mina ögon är det vad det är.
Hur kommer det sig att du inte skaffat barn tidigare? har du inte hittat den rätta förrän nu eller valt karriär framför har du ju på sätt och vis valt bort barnafödande och att att bilda familj, det är min åsikt! Och ska man jämför 25år och 45år som pappa kan jag säga att MIN egna pappa var betydligt mer aktiv, hade mer ork som 25-27åring när vi var små än när han blev pappa så sent som 40+ men min lillebror.
Absolut! Håller jag med dig sextiotalist! Men varför måste man i alla dom här trådarna ställa frågan, är jag för gammal? Då måste man ju redan VETA att folk kommer säga det dom tycker! Men vem ger er rätten att klanka ner på oss som är yngre då? Att tycka att 45 är det absolut BÄSTA åldern att skaffa barn i och att allt under 30 är pest och pina! Jag förstår inte, kvinnan har bara ett visst antal ägg under sin livstid, alla vet att man en dag inte kan få barn? Varför riskera att vänta för länge och välja allt annat än barn och sen en dag upptäcka att oj jag kan inte gå barn!
Nej och jag håller absolut inte med hon som skrev det där om rullator!
Men hon som startade tråden skrev att hennes man är garanterat en mycket bättre pappa än många 25 åringar och det stör mig som bara den!