• Andersoelin

Man är man för gammal 46 år

Är man för gammal för att skaffa barn ? Är ihop med min kärlek som är betydligt yngre. Vi vill gärna men kan vara intressant att höra er årsikt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 22:48
    ?

• Svar på tråden Man är man för gammal 46 år
  • Felicia111
    Att allt fler skjuter på barnafödandet innebär att en del inte kommer att lyckas få barn och att andra kanske inte hinner med ett tredje eller fjärde barn som de önskat, vilket gör att medeltalet sjunker.
    I prognoserna räknar man med att andelen barnlösa bland 80-talisterna kommer att öka till 16 procent. För kvinnor födda på 40-talet är andelen barnlösa
    12 procent.
  • Jul
    Sandraa L skrev 2012-12-13 14:11:16 följande:
    Men föd barn när ni är 46år gamla då, vem bryr sig? men kom inte och gnäll sen över sjuka barn, att ni ska göra abort på grund av kromosomavvikelse och andra missbildningar samt hur komplicerad och omständlig förlossningen var. 

Jag är 20år OCH vet att min kropp är perfekt för att föda barn nu, jag röker inte, jag är frisk, aktiv så ni "äldre" som ska tillrättavisa med att det inte alls behöver bara perfekt på grund av den biologiska klockan som för övrigt talar om det, ÖPPNA ÖGONEN, det finns fakta och forskning som styrker det!  

Jul sluta vara så jävla bitter och ni andra som kommer med statistik om hur illa det är att skaffa barn som ung, kolla på er egna statistisk! Varför blir enbart NI erbjudna kub, nupp osv. varför ska ni gå på spec mödravård och massa extra kontroller? 
    Uppenbarligen bryr du dig eftersom du tar dig tid att komma in här och kritisera.

Men du förstår fortfarande inte. Bara för att en kropp är i den ålder då det påstås vara optimalt för att föda barn så betyder inte det att just den kroppen är det. Det kan finnas hur mycket fakta och statistik som helt, det säger ingenting om den enskilde individen.

Slå upp ordet bitter vännen, du lär nog lära dig en del.

~*rabiat*~
  • Felicia111

Förälder vid 45+? "Låg framför teven nyss och tittade på "Outsiders" på kanal5. Idag handlade det om personer som får barn när de passerat 45 år.

Är det bara jag som tycker det, eller är det jäkligt fel när äldre personer föder barn?

De pratade lite snabbt med ett barn som kom till världen när modern var 50 år gammal. Hon sade: "Jag måste vara självständig, för mamma och pappa kan dö snart."
    Är det sånt små barn ska behöva gå runt och tänka på? "

Stackars barn lixom :P

• Felicia111

När en kvinna över 40 ska föda sitt första barn betraktas det av sjukvården som en riskförlossning.

• Onkel Olga
    Felicia111 skrev 2012-12-13 14:34:44 följande:
    Förälder vid 45+? "Låg framför teven nyss och tittade på "Outsiders" på kanal5. Idag handlade det om personer som får barn när de passerat 45 år.

Är det bara jag som tycker det, eller är det jäkligt fel när äldre personer föder barn?

De pratade lite snabbt med ett barn som kom till världen när modern var 50 år gammal. Hon sade: "Jag måste vara självständig, för mamma och pappa kan dö snart."
    Är det sånt små barn ska behöva gå runt och tänka på? "

Stackars barn lixom :P
    Käre värld. Jag tycker synd om barn som blir misshandlade, negligerade och dåligt behandlade. Barn som växer upp i otrygga miljöer, som är oälskade. Barn som inte får sina behov tillgodosedda. Det är för mig "stackars barn". En normal kvinna dör inte när hon är 50, hon dör när hon är 80+. Då är hennes barn vuxna. Sen visst, sjukdomar och olyckor inträffar men de inträffar även för yngre människor.
  • Aaglars
    Caaarroo skrev 2012-12-13 10:56:01 följande:
    A Jag förstår inte, kvinnan har bara ett visst antal ägg under sin livstid, alla vet att man en dag inte kan få barn? Varför riskera att vänta för länge och välja allt annat än barn och sen en dag upptäcka att oj jag kan inte gå barn!
    Nej, jag märker att du inte förstårFörvånad. Men jag ska förklar för digSkrattande Alla VÄLJER inte att vänta! Denna din tankebana tyder på en mkt stor omognad

Jag fick mitt första barn när jag var 38år, 2an när jag var 40 och 3an när jag var 42.
    Jag valde inte att vänta så länge. Men sjukdom satte stopp för mig att få tidigare.
    Sen blev jag gravid hur lätt som helst vid 38 år. Och det var den absolut bästa åldern för MIG! 

• Aaglars
    Onkel Olga skrev 2012-12-13 14:39:59 följande:
    Käre värld. Jag tycker synd om barn som blir misshandlade, negligerade och dåligt behandlade. Barn som växer upp i otrygga miljöer, som är oälskade. Barn som inte får sina behov tillgodosedda. Det är för mig "stackars barn". En normal kvinna dör inte när hon är 50, hon dör när hon är 80+. Då är hennes barn vuxna. Sen visst, sjukdomar och olyckor inträffar men de inträffar även för yngre människor.
  • Felicia111
    Onkel Olga skrev 2012-12-13 14:39:59 följande:
    det är inte ovanligt att folk dör runt 70 för det första..

då har hennes barn hunnit bli 23...  tror du det är roligt att ha en mamma som är 70 när man är 23?
Svar på tråden Man är man för gammal 46 år