Inlägg från: Aaglars |Visa alla inlägg
  • Aaglars

Man är man för gammal 46 år

Caaarroo skrev 2012-12-13 10:56:01 följande:
    A Jag förstår inte, kvinnan har bara ett visst antal ägg under sin livstid, alla vet att man en dag inte kan få barn? Varför riskera att vänta för länge och välja allt annat än barn och sen en dag upptäcka att oj jag kan inte gå barn!
    Nej, jag märker att du inte förstårFörvånad. Men jag ska förklar för digSkrattande Alla VÄLJER inte att vänta! Denna din tankebana tyder på en mkt stor omognad

Jag fick mitt första barn när jag var 38år, 2an när jag var 40 och 3an när jag var 42.
    Jag valde inte att vänta så länge. Men sjukdom satte stopp för mig att få tidigare.
    Sen blev jag gravid hur lätt som helst vid 38 år. Och det var den absolut bästa åldern för MIG! 

• Aaglars
    Onkel Olga skrev 2012-12-13 14:39:59 följande:
    Käre värld. Jag tycker synd om barn som blir misshandlade, negligerade och dåligt behandlade. Barn som växer upp i otrygga miljöer, som är oälskade. Barn som inte får sina behov tillgodosedda. Det är för mig "stackars barn". En normal kvinna dör inte när hon är 50, hon dör när hon är 80+. Då är hennes barn vuxna. Sen visst, sjukdomar och olyckor inträffar men de inträffar även för yngre människor.
  • Aaglars
    Felicia111 skrev 2012-12-13 14:42:51 följande:
    det är inte ovanligt att folk dör runt 70 för det första..

då har hennes barn hunnit bli 23...  tror du det är roligt att ha en mamma som är 70 när man är 23?
    Men herregud  - då är man ju både vuxen och myndig (för hoppningsvis) och då ska man väl ändå vara självständig. Haha, annars är det väl ngt fel.....Spelar väl ingen roll hur gammal föräldern är?

Men du kanske bodde hemma vid 23 och fick maten lagad och tvätten tvättad av din mamma? 

Min mamma dog när jag var 21. Men inte sjutton hade det varit lättare om jag var 41. Min mamma var ingen sk. "gammal" mamma. 
Svar på tråden Man är man för gammal 46 år