• Callina

Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???

Vad jag kan se är de vv-trådar jag hittat inte så aktiva. Kanske beror det på att alla kör GI och LCHF nu för tiden? Själv har jag provat LCHF men vill köra viktväktarna nu och det vore ju toppen om det fanns fler medlemmar där ute?

Jag är ute efter att tvinga mig själv till att till slut få bättre matvanor. Är en "smygätare" och mår nu rätt bra av att börja skriva upp allt jag äter så att jag får större förståelse för mitt matbeteende.

Jag är 169 och väger 77 kg och behöver då gå ned en del och jag verkligen längtar tills det börjar röra på sig.

Någon mer?

• Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???
  • Annika0314

Jag är medlem online och har nystart från idag. Jag har letat efter en aktiv grupp där vi kan prata och peppa varandra. Jag saknar den positiva responsen från gruppen man får om man går på möten.

Jag är 178 och väger 82,6 kg. Vill ner till 70 kg

• Daz

Jag är också en viktväktare som behöver en nystart. Jag är med online men det vore skönt med lite pepp. Jag har länge stått still på 77-78 kilo och jag vill gärna gå ner till 70, det vore en dröm!!! Har inte vägt det på snart tio år.

• Callina

Vad härligt, då är vi 3 st i alla fall och fler är såklart välkomna
    Vad brukar ni äta till frukost?

Har ätit havregrynsgröt med banan men börjar tröttna på det.

• Callina

Min frukost på havregrynsgröt som innehåller 1 dl havregryn, 1 banan i skivor som jag låter ligga med i micron och 3 dl lättmjölk - vilket blir 7 pp.

• Annika0314

JAg har två frukostar som jag brukar varva. Den ena är gröt med bär, linfrö och 1 dl lättmjölk. Den andra är 200 gr natruell lättyoghurt och 30 gr frebaco havreringar.

Vilken dag väger ni er på? 

• Callina

Jag väger mig måndagar. Två veckor idag och ned totalt 0.7 kg och då har jag haft några dagar då jag ballade ur.

• Daz

Jag väger mig på söndagar men inser att jag behöver byta dag. Jag skulle tro att kanske torsdagar eller fredagar kan vara en bra vägningsdag för mig.

Jag har ätit pizza idag till lunch så idag är ingen bra dag alls. Men kom ändå iväg ut på löprunda igår på 5 km. Det går ju inte jämt ut men ändå skönt att jag äntligen kom  iväg.

Till frukost brukar jag äta 2 dl kellogs special K och 1 dl mellanmjölk. Det går snabbt och är gott. Det är 4 points. Ibland dricker jag kaffe och äter knäcke med lätta och gurka på.

Jag spenderar fler points på lunchen, försöker äta banan på förmiddagen och eftermiddagen för att jag ska stå mig. Jag är känslig för "hunger" och blir lätt irriterad och får svårt att koncentrera mig om jag inte äter regelbundet.

• Linda7705

Hej 
    Jag är med i viktväktarna online med nystart förra måndagen och har på min första vecka gått ner 2 kg :)
    Hänger gärna på er tråd =)

• Callina

Grattis

För mig går det inte bra, de två första veckorna ned bara 0.7 kg och tredje veckan nu gick jag upp dessa igen. Jag måste uppenbarligen lägga om en del grejer.

• lella77

Har varit onlinemedlem i 9 veckor ned 7kg. Väger mig på måndagar och har många kilo kvar. Delmål 75 och väger idag 86

Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???