• Callina

Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???

Vad jag kan se är de vv-trådar jag hittat inte så aktiva. Kanske beror det på att alla kör GI och LCHF nu för tiden? Själv har jag provat LCHF men vill köra viktväktarna nu och det vore ju toppen om det fanns fler medlemmar där ute?

Jag är ute efter att tvinga mig själv till att till slut få bättre matvanor. Är en "smygätare" och mår nu rätt bra av att börja skriva upp allt jag äter så att jag får större förståelse för mitt matbeteende.

Jag är 169 och väger 77 kg och behöver då gå ned en del och jag verkligen längtar tills det börjar röra på sig.

Någon mer?

• Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???
  • Trollmamman

Hej! Får man vara med här? Har en gammal brevkurs från vv med duovalpoints som jag börjat med igen nu efter nyår. Ska gå ner 10 kg till att börja med sen får vi se hur jag känner mig. Är 154cm och vägde 68,4 förra tisdagen. Har alltså vägdag imorgon igen.

• Gulletuss

Linda7705 skrev 2013-01-06 00:56:14 följande:
    Händer mest när vi har våra vägdagar. Flört
    Efter att du slutade på vv sist hur länge kunde du hålla vikten då?
    Har börjat fundera lite på hur man skall klara av att hålla vikten sen när man e nöjd.
    Fast jag har ju lite mer än  10kg kvar innan jag e nöjd så jag har ju tid på mig att klura ut det.
    Någon annan som funderat på hur vi skall hålla vikten sen? 

Hello!
    Jag är lite osäker på hur länge jag höll vikten.. *tänker* kanske 6-10 månader, eller nåt. Sen började kilona smyga sej på. Jag var ganska medveten om att jag inte åt särskilt bra, men jag bara orkade inte ta tag i det! Skäms 
    Det dummaste är att om jag bara rörde på mej mer, så skulle jag kunna gotta mej lite mer också! Men det är ju så tråååkigt att träna! Jag måste verkligen tvinga igång mej lite snart.
    Men om jag nu skulle sluta att gnälla så kan jag säga att jag "tjuvvägde" mej lite i dag. - 0.9 kg på fem dagar. Kuuul! Glad Jag gick ju med i onsdags, så det är inte vägning förrän då. Jag ska ändra till måndagar sen. Det är lättare att skärpa sej på helgen om man vet att fläsket ska upp på vågen på måndagen!

• Gulletuss
    Linda7705 skrev 2013-01-07 08:11:22 följande:
    -0,8 blev det denna gången :)
    Helt ok för att vara efter jul och nyår :)

Det är ju asbra!
  • KMW

Hej hej! Vill gärna hänga på här om det är ok?!
    Började vv för 2 1/2 vecka sedan och målet är att gå ner till 60 kg. Svartvikt var 69 kg, men tappade 2,4 kg första veckan.
    Kör vv online och jag tycker det verkar bra. Skulle aldrig fixa att köra nån slags svältdiet och jag gillar att det blir väldigt svart på vitt med hur ens val påverkar pointsen.
    Just ni sitter jag med en liten skål ostbågar och betar av ett gäng av veckans extrapoints. :/ Blev bara så galet sugen...

• Gulletuss
    lella77 skrev 2013-01-07 21:46:47 följande:
    Samma vikt som innan jul så jag är rätt nöjd ändå
    Inte illa!
  • Gulletuss
    KMW skrev 2013-01-07 19:49:10 följande:
    Hej hej! Vill gärna hänga på här om det är ok?!
    Började vv för 2 1/2 vecka sedan och målet är att gå ner till 60 kg. Svartvikt var 69 kg, men tappade 2,4 kg första veckan.
    Kör vv online och jag tycker det verkar bra. Skulle aldrig fixa att köra nån slags svältdiet och jag gillar att det blir väldigt svart på vitt med hur ens val påverkar pointsen.
    Just ni sitter jag med en liten skål ostbågar och betar av ett gäng av veckans extrapoints. :/ Blev bara så galet sugen...
    2,4 kg på en vecka! Supernajs ju!

I dag borde jag plugga, men sitter här istället! Drömmer
    Jag gjorde en broccolisoppa för 1 PP till lunch i dag. men den var ingen höjdare. Stöttade upp men knäckemacka! I morgon är min första "riktiga" vägdag, efter en vecka med vv online! Ska bli spännande!
  • Mrs girl

Hej. Här vill jag gärna vara med, började med vv igår och har som mål att gå ner 15 kg.

• KMW

Gulletuss; ja, dom flesta vv-recepten är bra, men ibland går man på nitar. Vi gjorde en skaldjurspasta härom dagen som hette "favoritpastasåsen" eller nåt sånt och den var bara fruktansvärd. Blä!!
    Hur gick det på vägningen idag?

Ja, 2,4 kg första veckan var ju nice, men jag ropar inte hej än. Har en känsla av att det var "nybörjartur" och graviditetskilon som mestadels trillade av. När jag börjar beta av trivselkilona jag hade innan jag blev gravid kommer jag vara riktigt nöjd.

• 3småttingar

Jag har också börjat med VV precis, men för mig så känns det jättekonstigt hur deras upplägg funkar.. Liksom kan man gå ner i vikt verkligen av att bara räkna pointsen? ;) känns så lurigt... Har ätit lchf och då går jag ner lite varje dag, men orkar inte med att inte få äta lite av allt så att säga.

Äter ni upp eran veckobonus?

Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???