• Gulletuss

Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???

Halloj! Får man hänga på här?Glad

Jag registrerade mej hos ViktVäktarna i går! Det är min andra vv-vända.  Förra gången lyckades jag tappa ca 20 kg. Jag har tack och lov inte gått upp alla dessa kilon, men väl 9-10 kg. Rynkar på näsan Så mitt mål denna gången är i första hand att gå ner de där förbaskade jojo-kilona!

Just nu lägger jag ner en väldig massa tid på att planer mina måltider! *pust* Tur att det är jullov! Flört

• Gulletuss

Linda7705 skrev 2013-01-06 00:56:14 följande:
    Händer mest när vi har våra vägdagar. Flört
    Efter att du slutade på vv sist hur länge kunde du hålla vikten då?
    Har börjat fundera lite på hur man skall klara av att hålla vikten sen när man e nöjd.
    Fast jag har ju lite mer än  10kg kvar innan jag e nöjd så jag har ju tid på mig att klura ut det.
    Någon annan som funderat på hur vi skall hålla vikten sen? 

Hello!
    Jag är lite osäker på hur länge jag höll vikten.. *tänker* kanske 6-10 månader, eller nåt. Sen började kilona smyga sej på. Jag var ganska medveten om att jag inte åt särskilt bra, men jag bara orkade inte ta tag i det! Skäms 
    Det dummaste är att om jag bara rörde på mej mer, så skulle jag kunna gotta mej lite mer också! Men det är ju så tråååkigt att träna! Jag måste verkligen tvinga igång mej lite snart.
    Men om jag nu skulle sluta att gnälla så kan jag säga att jag "tjuvvägde" mej lite i dag. - 0.9 kg på fem dagar. Kuuul! Glad Jag gick ju med i onsdags, så det är inte vägning förrän då. Jag ska ändra till måndagar sen. Det är lättare att skärpa sej på helgen om man vet att fläsket ska upp på vågen på måndagen!

• Gulletuss
    Linda7705 skrev 2013-01-07 08:11:22 följande:
    -0,8 blev det denna gången :)
    Helt ok för att vara efter jul och nyår :)

Det är ju asbra!
  • Gulletuss
    lella77 skrev 2013-01-07 21:46:47 följande:
    Samma vikt som innan jul så jag är rätt nöjd ändå
    Inte illa!
  • Gulletuss
    KMW skrev 2013-01-07 19:49:10 följande:
    Hej hej! Vill gärna hänga på här om det är ok?!
    Började vv för 2 1/2 vecka sedan och målet är att gå ner till 60 kg. Svartvikt var 69 kg, men tappade 2,4 kg första veckan.
    Kör vv online och jag tycker det verkar bra. Skulle aldrig fixa att köra nån slags svältdiet och jag gillar att det blir väldigt svart på vitt med hur ens val påverkar pointsen.
    Just ni sitter jag med en liten skål ostbågar och betar av ett gäng av veckans extrapoints. :/ Blev bara så galet sugen...
    2,4 kg på en vecka! Supernajs ju!

I dag borde jag plugga, men sitter här istället! Drömmer
    Jag gjorde en broccolisoppa för 1 PP till lunch i dag. men den var ingen höjdare. Stöttade upp men knäckemacka! I morgon är min första "riktiga" vägdag, efter en vecka med vv online! Ska bli spännande!
  • Gulletuss

Jag försöker undvika att ta av veckobonusen. Vet inte, är lite rädd för att nalla på dem. Däremot "tänker jag veckobonus" om jag är bortbjuden och inte alls har koll på pp i maten. Förra gången jag viktväktade hade jag en frikväll i veckan, eftersom vi hade symöte en gång i veckan. Men jag försökte ändå äta med vett och sans! Och det gick ju bra. Totalt tappade jag ca 20 kg. Det blir nog samma nu med, efter som vi fotfarande träffas, men nu kallar vi det i ärlighetens namn för ätmöten! Skrattande
    Det kan också vara som en psykologisk buffert, OM man ballar ur nån kväll och drar i sig en påse godis eller nåt. Då kan man ju tänka att där rök veckobonusen, utan att känna sig fullt så misslyckad. Vad vet jag! Jag sitter här och kvällsfilosoferar lite!

• Gulletuss
    -1,3 kg
    Jag vet att man tappar mer i början. Men det är sååå bra för motivationen! Yes!
  • Gulletuss

Jag brukar ligga på 5-6 PP på vardagsfrukosten. Antingen turkisk yoghrt 10% med hallon/blåbär, banan och krossade linfrön, ev lite stevia strö om det blir för syrligt. Eller 2 st polarbröds rågkaka med philadelphia och rökt skinka/kalkon på. På helgen blir det lite roligare frukost.
    Sen äter jag gärna en pp-snål soppa till lunch + kanske en knäckemacka upp till. På så vis kan jag unna mej ett mellanmål, som inte är frukt. Tungan ute  Eller lägga mer krut på middagen på kvällen. 
    Ikväll är det ätmöte hos mig. Jag ska bjuda på denna gulaschgrytan  http://www.ica.se/recept/mustig-gulasch-454084/ Den är på 7 PP om man skippar majonäsröran. Men jag ska ta lite majoröra (som jag modifierat liiite) och en skiva bröd också. Man får ju lyxa lite! Flört Till kaffet gör jag kesellaglass. Kesella  1% som körs ihop med frusna hallon. Jag kommer nog söta något med stevia + köpte jag ett vaniljpulver som jag nog testar också.
    En burk kesella + 225 g hallon (ev sötningsmedel) = dessert för 1 PP till 4 pers!!!! NAJS! 

• Gulletuss
    3småttingar skrev 2013-01-09 09:39:45 följande:
    Tack för svar ang veckobonus!

Idag rök 16 pp redan på frukosten!! Herregud... Vad brukar ni äta till frukost?

Ett tips är att planerna hela dagens måltider i förväg, då är det lättare att hålla koll och inte råka göra av med för många pp på en gång. Det tar en himla massa tid och funkar inte alltid. Det beror ju på vad man pysslar med på dagarna också. Jag studerar så jag kan ta mej lite tid att sitta och planer och kalkylera. Jag är, än så länge iaf, så ambitiös att jag har en egen skrivbok där jag skriver en matplan för varje dag. Snart så har man fått mer rutin och har lite fler pp-beräknade recpet på lager, så då blir det lättare.

Förlåt att jag är så nyfiken, men vad åt du för frukost för 16 PP? Låter som en god frulle!  
Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???